نماینده مجلس: پرداخت مالیات نیز به نفع همه اقشار و اصناف جامعه است

کد خبر: 1293230

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح کشور بنگاه‌هایی داریم که باوجود کسب درآمد بالا از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند.

نماینده مجلس: پرداخت مالیات نیز به نفع همه اقشار و اصناف جامعه است

اصغر سلیمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت برقراری عدالت مالیاتی در سطح کشور، بیان کرد: ما در سطح کشور برای اینکه بتوانیم سیستمی عادلانه در اخذ مالیات از اقشار مختلف داشته باشیم، در وهله اول باید کاملا مسائل مالی را شفاف کنیم. هم در حوزه کارمندی، شرکتی و تمام بخش‌های دولتی و هم در حوزه شرکت‌های خصوصی و اصناف و بنگاه های مختلف ما نیازمند شفافیت مالی هستیم. درصد مالیاتی که از هر کدام از این بخش ها اخذ می شود باید متناسب با درآمد واقعی هر کدام از این بخش ها باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که امروز برخی از بنگاه های معاملاتی در سطح کشور به دنبال دور زدن سیستم مالیاتی بوده و نمونه آن عدم استفاده از دستگاه‌های پز است. امروز در خیلی از بنگاه‌ها برای ارائه انواع خدمات از مردم درخواست  پول نقد یا واریز پول به حسابی شخصی می‌شود. دولت باید ورود جدی به این موضوع داشته باشد و با طراحی یک سامانه جامع به دنبال ایجاد شفافیت در این حوزه برخیزد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با شفافیت مالی است که می‌توان جلوی فرار مالیاتی را گرفت و از همه اقشار به صورت عادلانه مالیات اخذ کرد. امروز کارمندان که حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند، ماه به ماه مالیات خود را می پردازند اما بنگاه‌هایی داریم که درآمدهای بالایی داشته اما از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند. باید یک سامانه جامع برای پرداخت مالیات طراحی شود تا امکان نظارت دستگاه‌های نظارتی نیز در این بستر فراهم شود. بدین ترتیب اقشاری که درآمدهای بالایی دارند نیز مجبور به پرداخت مالیات هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: پرداخت مالیات نیز به نفع همه اقشار و اصناف جامعه است؛ چراکه درآمدهای مالیاتی صرف توسعه زیرساختی کشور خواهد شد و این به نفع همه است./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها