«فردا» گزارش می‌دهد؛

شوک جدید به نتانیاهو

کد خبر: 1293298

نظرسنجی اختصاصی شبکه 11 رژیم صهیونیستی نشان می دهد شهرک نشینان صهیونیست بیش از دیگران نسبت به عملکرد کابینه نتانیاهو در جنگ غزه ناراضی هستند.

شوک جدید  به نتانیاهو

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: نتایج جدیدترین نظرسنجی در فلسطین اشغالی نشان می دهد که دو سوم شهرک نشینان صهیونیست باور ندارند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه به اهداف خود دست پیدا کند.شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که 67 درصد از اسرائیلی ها معتقدند کابینه نتانیاهو تلاش کافی برای هموار کردن راه برای آزادی اسرا انجام نمی دهد. این نظرسنجی و نظرسنجی های مشابه نشان می دهد که حتی ساکنان اراضی اشغالی نیز دلایل مضجکانه و غیر منطقی نتانیاهو در خصوص تسلط بر میدان جنگ را نمی پذیرند.گذشت نزدیک به هشت ماه از جنگ غزه و عدم تحقق اهداف سه گانه اعلامی رژیم اشغالگر قدس یعنی آزادی اسرا، اشغال نوار غزه و نابودی حماس سبب شده تا وعده های وی به شهرک نشینان و ساکنان اراضی اشغالی هیچ یک جنبه عملیاتی به خود نگیرد. 

نتانیاهو بازی را در غزه باخته و نمادهای شکست وی روز به روز بیشتر به چشم می خورد. بر اساس این نظرسنجی، حدود 64 درصد از شهرک نشینان صهیونیست معتقدند که هدف نهایی این رژیم در این مرحله باید بازگرداندن اسرا باشد.با این حال نتانیاهو آزادی اسرا را هدفی فرعی در جنگ غزه تلقی می کند و بیش از آن، در صدد حمله همه جانبه به رفح با هدف نابودی حماس است! مقامات آمریکایی به نتانیاهو هشدار داده اند که حمله به رفح منجر به نابودی حماس نخواهد شد و صرفا تل آویو و اصلی ترین حامی آن ( آمریکا) را در موقعیتی سخت تر قرار خواهد داد. اما نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و همراهانش از جمله بن گویر و اسموتریچ هر گونه توقف جنگ در غزه را مترادف با انحلال کنست، برگزاری انتخابات زودهنگام و حذف خود از معادلات سیاسی و اجرایی تل آویو قلمداد می کنند.

در فضای داخلی اراضی اشغالی، منتقدان نتانیاهو مانند لاپید و گانتز معتقدند نتانیاهو با وجود آگاهی نسبت به شکست در جنگ غزه و آینده مبهمی که در برابر صهیونیستها ( در صورت ادامه جنگ) وجود دراد، صرفا با هدف نجات کابینه اش از سقوط جنگ فرسایشی را در دستور کار قرار داده است. حدود 48 درصد از صهیونیست‌ها نیز بر این باورند که بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای نشان دادن مخالفت خود با مدیریت جنگ و سیاست‌های کابینه نتانیاهو، باید کناره‌گیری کند.

نظرسنجی اختصاصی شبکه 11 رژیم صهیونیستی نشان می دهد شهرک نشینان صهیونیست بیش از دیگران نسبت به عملکرد کابینه نتانیاهو در جنگ غزه ناراضی هستند.   حدود 74 درصد شهرک نشینان صهیونیست می گویند خروجی عملکرد کابینه جنگ در غزه ، چیزی جز شکست نبوده است. همچنین میزان نارضایتی از برخی از وزرای این کابینه بسیار بیشتر است.به عنوان مثال، 72 درصد از پاسخگویان صهیونیست از عملکرد ایتامار بن گویر وزیر امنیت این رژیم ابراز نارضایتی کرده و خواستار خروج هر چه سریع تر وی از کابینه هستند. با این حال خروج بن گویر از کابینه ، به معنای از بین رفتن اکثریت کرسی های کنست به ضرر نتانیاهو و سقوط کابینه خواهد بود. رمزگشایی از این نظرسنجی چندان دشوار به نظر نمی رسد! پس از شروع جنگ 7 اکتبر و اسارت صدها شهرک نشین اسرائیلی توسط مبارزان مقاومت فلسطین، نارضایتی از رهبران رژیم نسبت به مدیریت جنگ و تردید آنها برای بازگرداندن اسرا افزایش یافته است. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها