سران مقاومت در تهران

کد خبر: 1293508

همزمان با حضور مقامات دولت‌های مختلف در مراسم تشییع و احترام به پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان در تهران، تعدادی از سران و فرماندهان گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه نیز به ایران سفر کرده و در حاشیه این مراسم، نشستی با سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس برگزار کردند که عکس یادگاری آنان قابی ماندگار برای تاریخ مقاومت در منطقه به حساب می‌آید.

سران مقاومت در تهران

شخصیت هایی، چون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن از جمله افرادی بودند که در این نشست شرکت کردند و آخرین وضعیت سیاسی، اجتماعی و نظامی غزه و نقش جبهه مقاومت را بررسی و بر استمرار جهاد و مبارزه تا پیروزی کامل مقاومت فلسطین در غزه با مشارکت همه گروه‌های مقاومت تأکید نمودند.

نگاهی به این قاب تاریخی سران مقاومت که در کنار یکدیگر قرار گرفته و اضلاع و بخش‌های مختلف جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را نمایندگی می‌کنند، چندین واقعیت امیدبخش را بازتاب می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

۱- به ثمر نشستن هسته‌های جهانی مقاومت که از جمله آرمان‌های اعلامی امام راحل (ره) و اهداف انقلاب اسلامی برای مقابله با ظلم و ر‌هایی مظلومان به حساب می‌آید و امروز این هسته‌ها تبدیل به گروه‌ها بلکه ارتش‌هایی شده‌اند که اضلاع مختلف جبهه مقاومت اسلامی را تشکیل داده و نه تنها ستمگری و توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی، بلکه سلطه‌جویی نظام استکباری را به چالش کشیده و مانعی بزرگ بر سر راه این سلطه در منطقه راهبردی غرب آسیا به حساب می‌آیند.

۲- گروه‌های مقاومت که زمانی با دست خالی به میدان آمده و با نفی سازش، ضرورت مبارزه را فریاد کشیده و در برابر ستمگران صهیونیست به پرتاب سنگ رو آورده بودند، امروز مجهز به موشک و پهپاد بوده و توانایی تهدید پایگاه‌های تروریستی رژیم صهیونیستی و حامیان امریکایی آنان را داشته و نه تنها مقاومت در اراضی اشغالی به مبارزه مسلحانه رو آورده و قادر به خلق پیروزی در طوفان الاقصی می‌باشد، بلکه رزمندگان مقاومت از سرزمین یمن به کمک مظلومان غزه شتافتند و در هوا و دریا صهیونیست‌ها و حامیان آنان را مورد تهدید و حمله قرار می‌دهند.

۳-گروه‌های مقاومت با وجود اینکه در سرزمین‌های مختلف قرار داشته و از ملت‌های گوناگون به حساب می‌آیند، اما با آرمانی فراملی و فراسرزمینی و در پیوند با امت اسلامی و جهان اسلام، به هم پیوسته و جبهه بزرگی را تشکیل داده‌اند که در شرایط فعلی دفاع از مظلومان فلسطینی و آزادی قدس شریف از ستم و اشغال صهیونیست‌ها را به عنوان آرمان و هدف مشترک برای مبارزه در این جبهه واحد دنبال می‌کنند.

۴- با وجود این پیوند و همبستگی هر کدام از گروه‌های جبهه مقاومت دارای استقلال کامل بوده و به صورت مستقل و بومی سیاست‌ها، اهداف، برنامه‌ها و اقدامات جهادی و مبارزاتی خود را تعیین کرده و در تابعیت دیگری به حساب نمی‌آیند.

۵- با وجود این استقلال و برخورداری از توان و اراده اقدام مستقل، اما این گروه‌ها اضلاع و جناح‌های مختلف جبهه واحد مقاومت اسلامی را تشکیل داده و با هماهنگی کامل، همکاری‌ها و اقدامات مشترک را دنبال کرده و توان مستقل و مجزا را در سایه هماهنگی و همکاری به صورت هم‌افزا برای اهداف مشترک به کار می‌گیرند.

در این میان، جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی مقاومت، نه تنها استقلال این گروه‌ها را به رسمیت می‌شناسد، بلکه به هرگونه تشخیص و تصمیم آن‌ها برای اقدام در راستای اهداف، ولو اهداف مشترک، احترام می‌گذارد و آنان را در سطحی از رشد و بلوغ راهبردی می‌داند که سؤال و تردیدی نسبت به تصمیمات و اقداماتشان نداشته و به منطق مربوط به آن تصمیمات و اقدامات اعتماد دارد.

سلسله مراتب در این جبهه نیز برآمده از باور‌های دینی و جهادی و بر اساس اخوت اسلامی بوده و حریم‌ها و حرمت‌ها نه با معیار‌های رایج در دنیای دیپلماسی بلکه با معیار‌های دینی و انقلابی تعریف و مراعات می‌شود. از این رو برادری در این جبهه موج می‌زند و اعتماد و وفاداری به یکدیگر هم در اوج است. آن عکس تاریخی نمادی از این ارزش‌ها و معیار‌های دینی و انقلابی است که انسجام بخش جبهه مقاومت اسلامی به حساب می‌آید.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها