باقری: پیوندهای سیاسی و نخبگانی با همسایگان رویکرد اصلی دولت آقای رئیسی بود/ بدرالبوسعیدی: اراده جهانی بر تشکیل دولت مستقل فلسطین است

کد خبر: 1293598

سرپرست وزارت خارجه: باید تلاش‌های جدی‌تری را برای توقف فوری جنایات سامان دهیم و تلاش جدی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه صورت گیرد. ایران و عمان با هم همکاری‌های جدی و موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.

باقری: پیوندهای سیاسی و نخبگانی با همسایگان رویکرد اصلی دولت آقای رئیسی بود/ بدرالبوسعیدی: اراده جهانی بر تشکیل دولت مستقل فلسطین است

 بدرالبوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان در پایان دیدار با علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران، گفت: سفرم برای بیان احساسات برادرانه و اعلام همبستگی با ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت رییس جمهور و همکار و دوست خوبم آقای امیر عبدالهیان بود .

وی ادامه داد: امروز در مورد ادامه رایزنی ها و همکاری های دوجانبه و مسائل مشترک من جمله موضوع فلسطین و ظلم جاری در این کشور صحبت کردیم تا این ظلم علیه ملت فلسطین برچیده شود و اراده جهانی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین محقق شود.

بدرالبوسعیدی تصریح کرد: روابط سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران رو به رشد و در حرکت است و سعی داریم توافقات را اجرایی کنیم.

باقری کنی: پیوندهای سیاسی و تعامل مردمی و نخبگانی با همسایگان و منطقه رویکرد اصلی دولت آقای رئیسی بود

علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور نماینده ارشد سلطنت عمان در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان، گفت: به طور خاص از وزیر خارجه عمان که برای عرض تسلیت در صدر گروهی عالی رتبه وارد تهران شدند،تشکر می‌کنم، ما قدردان دوستان پایدار و گرانقدر خود در مسقط هستیم.

وی تصریح کرد: تحکیم اعتماد سیاسی، پیوندهای سیاسی و تعامل مردمی و نخبگانی با همسایگان و منطقه رویکرد اصلی دولت آقای رئیسی بود و از روز نخست صداقت و هوشمندی رویکرد سیاست خارجی خود را نشان دادند و این رویکرد از روزهای اول برای کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ملموس بود. اراده ما این است که هیچ گسستگی با همسایگان وجود نداشته باشد و منطقه امن را با همکاری همه کشورهای منطقه را دنبال کنیم و مسیر این موضوع با پیوند های دوستی هموار می شود.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: در صحبت ها با وزیر خارجه عمان بر موضوع غزه و نسل کشی وحشیانه صهیونسیت ها اشاره و تاکید شد که تلاش های جدی تری برای ارسال کمک های انسان دوستانه به غزه به کار گرفته شود./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها