سیاست های نتانیاهو محرک پیوستن ترکیه به ایران شده است !

کد خبر: 132015

نتیانیاهو هیچ برنامه ای برای پیشبرد مذاکرات صلح در دست ندارد و صرفا در انتظار پاسخ های مصر و امریکاست. موفاز در مورد روابط ایران و ترکیه نیز اعلا کرد که" رژیم اسراییل با سیاست هایی که در منطقه در حال انجام است بیش از پیش ترکیه را به سوی ایران و سوریه متمایل کرده است."

سیاست های نتانیاهو محرک پیوستن ترکیه به ایران شده است !
معاون نخست وزیر رژيم صهیونیستی دلیل نزدیکی سیاسی ترکیه به ایران را سیاست های رژیم اسراییل در منطقه دانست.
به گزارش سرویس بین الملل«فردا» به نقل از روزنامه اسرائیلی بدیعوت آحورث، شائول موفاز معاون نخست وزیر و وزیر راه و ترابری کنونی رژیم اسرائیل در کنفرانسی که در دانشگاه تل آویو برگزار می شد، بنیامین نتانیاهو را به دلیل اتخاذ سیاست های نادرست در منطقه مورد عتاب قرار داد. او اعلام کرد " نتیانیاهو هیچ برنامه ای برای پیشبرد مذاکرات صلح در دست ندارد و صرفا در انتظار پاسخ های مصر و امریکاست. او همچنین در مورد روابط ایران و ترکیه نیز اعلا کرد که" رژیم اسراییل با سیاست هایی که در منطقه در حال انجام است بیش از پیش ترکیه را به سوی ایران و سوریه متمایل کرده است."
رئیس سابق ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش رژیم اسرائیل و وزیر سابق دفاع این رژیم همچنین در سخنرانی خود همچنین گریزی به حضور امریکا در عراق زد و مدعی شد" با خروج امریکا از عراق، ایران وارد عراق خواهد شد و به تقویت روابط خود با حزب الله، سوریه و حماس خواهد پرداخت".
گفتنی است موفاز متولد تهران است و اصلیت اصفهانی دارد. وی در سال ۱۹۵۷ به همراه خانواده‌اش به اسرائیل مهاجرت کرد و پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال ۱۹۶۶ میلادی به عضویت در نیروهای دفاعی رژيم اسرائیل پیوست. وی به عضویت تیپ کماندویی سایرت متکل که یکی از مهم‌ترین تیپ‌های کماندویی ارتش رژیم اسرائیل است، در جنگ شش روزه، جنگ یوم کیپور، جنگ لبنان (۱۹۸۲) و عملیات انتبی شرکت داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها