ادعای وزیر خزانهداری آمریکا درباره معافیت تحریمی ایران / مانند دادن هویج است!
بسنت در پاسخ گفت: «ایرانیها همیشه نفت خود را به چین میفروختند، اما با تخفیف. این هویجی (امتیاز) است که ما همیشه میتوانیم آن را پس بگیریم. ما میخواهیم آنها ببینند که بدون تحریم بودن چه حسی دارد و سپس میتوانیم آنها را دوباره اعمال کنیم».
وزیر خزانهداری آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد که معافیت تحریمهای نفتی ایران «مانند دادن هویجی به آنها است که هر لحظه میتوان آن را پس گرفت».
خبرگزاری فارس: «اسکات بسنت» وزیر خزانهداری آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد که ارائه معافیت از تحریمهای نفتی به ایران، مانند دادن هویج به این کشور است.
مجری شبکه «فاکس نیوز» از بسنت پرسید: «بعضیها درمورد تحریمهای نفت ایران کنجکاو هستند. آنها مدتهاست که بدون تحریمها، آزادی فروش نفت در بازار آزاد را نداشتهاند».
بسنت در پاسخ گفت: «ایرانیها همیشه نفت خود را به چین میفروختند، اما با تخفیف. این هویجی (امتیاز) است که ما همیشه میتوانیم آن را پس بگیریم. ما میخواهیم آنها ببینند که بدون تحریم بودن چه حسی دارد و سپس میتوانیم آنها را دوباره اعمال کنیم».
وی در واکنش به این جمله مجری فاکسنیوز که «اقتصاد [ایران] آسیب دیده»، ادعا کرد: «آنها ویران شدهاند، تورم بیش از ۱۰۰ درصدی دارند. حتی به سربازان حقوق نمیدهند».
این وزیر آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره بهبود وضعیت اقتصادی این کشور نیز مدعی شد: «بنزین یک شاخص مهم است. قیمت آن قرار است کاهش یابد و مردم در حال خرج کردن هستند. من فکر میکنم که ما شاهد رشد بسیار قابل توجه در دستمزدها خواهیم بود».
دیدگاه تان را بنویسید