سرهنگ ونزوئلا خانه خودتان است...بفرمایید!

کد خبر: 142407

دلیل اصلی حمله به لیبی داریی ۲۰۰ میلیارد دلاری او خانواده‌اش در این کشورهاست. آنها تلاش داشتند تا هر چه سریع‌تر قطعنامه‌ای را برای مسدود کردن اموال او در این کشور‌ها صادر کنند. / مالاوی در خصوص آمدن سرهنگ قذافی به لیبی نیز اعلام کرد« از ورود قذافی به کشور خود استقبال می‌کنیم.»

سرهنگ ونزوئلا خانه خودتان است...بفرمایید!
یکی از اعضاء مهم و برجسته حزب «سوسیالیست‌های متحد» وابسته به رئیس جمهور ونزوئلا- هوگو چاوز- دلیل حمله و مداخله امریکا و متحدانش در لیبی را مصادره اموال قذافی و خانواده‌اش دانست. او همچنین اعلام کرد این کشور آماده پذیرش سرهنگ قذافی در این کشور است.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز چاپ امریکا، کارلوس اسکارا مالاوی- معاون کیمته روابط خارجی ونزوئلا- در مصاحبه‌ای عنوان کرد «هدف امریکا و متحدانش از حمله و مداخله در امور لیبی دستیابی به ۲۰۰ میلیارد دلار دارایی مصادره شده قذافی و خانواده‌اش در این کشور‌ها است».
مالاوی همچنین افزود «بسیاری بر این باورند که حمله به لیبی برای دستیابی به منابع نفت آن کشور بوده است. برخی دیگر بر این باورند که حمله به لیبی برای دست یابی به منابع آب این کشور بوده است. اما دلیل اصلی حمله و دخالت در لیبی داریی ۲۰۰ میلیارد دلاری مسدود شده او خانواده‌اش در این کشورهاست. از همین رو آنها تلاش داشتند تا هر چه سریع‌تر قطعنامه‌ای را برای مسدود کردن اموال او در این کشور‌ها صادر کنند. امریکا و کشورهای اروپایی در پی این هستند تا این پول‌ها را مرهمی برای بحران اقتصادی که سالهاست گریبان این کشور‌ها را گرفته است، کنند.»
شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته در قطعنامه‌ای تمامی اموال قذافی و خانواده‌اش در خارج از این کشور را بلوکه کرد. از سوی دیگر، اعلام شده که میزان دارایی‌های سرهنگ در امریکا ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
مالاوی در پاسخ به این پرسش که سرهنگ قذافی چه میزان دارایی در کشورهای امریکای لاتین دارد اعلام کرد، سرهنگ قذافی در کشورهای امریکای لاتین دارایی و اموالی ندارد.
مالاوی در خصوص آمدن سرهنگ قذافی به لیبی نیز اعلام کرد« از ورود قذافی به کشور خود استقبال می‌کنیم.»
مالاوی در انتهای مصاحبه خود به انتقاد از بمباران شهرهای لیبی پرداخت و گفت این امر موجب خسارات جانی و مالی بیشتر به مردم لیبی شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها