کشتن بن لادن سکوی پرتاب اوباما در انتخابات ۲۰۱۲+ فیلم

کد خبر: 146164

اوباما از کاخ ریاست جمهوری امریکا، در گفتگویی زنده مقابل مردم امریکا قرار گرفت و عنوان کرد: «اسامه بن لادن کشته شد و جسد او نیز در دست نیروهای امریکایی قرار دارد... بنا به تحلیل گاردین« به رغم ناکامی‌های اوباما در چند سال اخیر در مبارزه با رکود اقتصادی، کشتن بن لادن می‌تواند نقش مهمی در بازسازی چهره او در میان امریکاییان داشته باشد».

کشتن بن لادن سکوی پرتاب اوباما در انتخابات ۲۰۱۲+ فیلم
یکشنبه شب گذشته، اوباما از کاخ ریاست جمهوری امریکا، در گفتگویی زنده مقابل مردم امریکا قرار گرفت و عنوان کرد: «اسامه بن لادن کشته شد و جسد او نیز در دست نیروهای امریکایی قرار دارد».
به گزارش سرویس بین الملل «فردا»، فردای پس از حمله و تصادم هواپیمایی به سازمان تجارت جهانی در امریکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تمام همّ و غم امریکا دستگیری و یا کشتن بن لادن بوده است. پس از آن تاریخ، امریکا با یافتن متحدانی در سراسر جهان و برپایی دو جنگ در عراق و افعانستان در پی یافتن مرد اول القاعده و از بین بردن تشکیلات او بوده است.
اوباما در نطق خود عنوان کرد «این عملیات که برنامه ریزی آن را سیا انجام داده بود، از اگوست آغاز شد و در این عملیات گروه کوچک عملیاتی شرکت داشتند. این گروه توانستند پس از یک درگیری بن لادن را بکشند».
اندکی بعد شبکه‌های خبری امریکا اعلام کردند که جسد بن لادن هم اکنون در دست امریکاییان قرار دارد.
۸ سال پیش، جورج بوش -رئیس جمهور سابق امریکا- در نطقی اعلام کرد که «ماموریت به پایان رسید». جورج بوش، رئیس جمهور جمهوری خواه امریکا- پس از ۱۱ سپتامبر اعلام کرد «زنده یا مرده بن لادن را می‌خواهیم»، این خلف او اوبامای دموکرات بود که خبر کشته شدن بن لادن را در روزی تعطیل و در شرایطی که در چند ماه‌های اخیر خبری از بن لادن نبود، اعلام کرد. اما واکنش‌ها به این خبر متفاوت بود.
پس از اعلام خبر کشته شدن بن لادن، جوانان امریکایی در مقابل کاخ ریاست جمهوری امریکا تجمع کردند و به خواندن سرود ملی مشغول شدند.
به گزارش وب سایت هافینگتون پست ، در زمان سخنرانی اوباما مسابقه بیس بالی در حال برگزاری بود. پس از اعلام کشته شدن بن لادن تماشاگران و بازیگرن به خواندن سرود امریکا پرداختند.
لس آنجلس تایمز نیز در گزارش خود به شرح زندگانی بن لادن پرداخته است. این روزنامه با اشاره به پیشینه خانوادگی بن لادن که یکی از خانواده‌های پولدار در عربستان بوده، به اعتقادات او اشاره کرده و عنوان کرده که او دلیل اختلاف او با مقامات سعودی بر سر رژیم صهویونیستی بوده است.
روزنامه گاردین چاپ انگلستان نیز، پس از اشاره به خبر کشته شدن بن لادن، به این موضوع می‌پردازد که این خبر نقش مهمی در نتیجه انتخابات ۲۰۱۲ امریکا خواهد داشت. بنا بر این گزارش، به رغم ناکامی‌های اوباما در چند سال اخیر در مبارزه با رکود اقتصادی، کشتن بن لادن می‌تواند نقش مهمی در بازسازی چهره او در میان امریکاییان داشته باشد.
جورج بوش -رئیس جمهور سابق امریکا- نیز پس از اعلام این خبر به اوباما تبریک گفت. او در پیام خود اعلام کرد «این دستاورد تاریخی پیروزی برای امریکا، مردمی که بدنبال صلح هستند و کسانی که عزیزان خود را در ۱۱ سپتامبر از دست داده‌اند محسوب می‌شود».
در فیلم زیر نیز خانه مسکونی بن لادن که طعمه حریق شده دیده می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها