بهار اعراب به فلسطین رسید!

کد خبر: 147851

امسال در شصت و دومین سالگرد بزرگداشت این روز نکبت همه چیز متفاوت بود. سال ۲۰۱۱، سال بیداری مردمان عرب در کشورهای خاورمیانه بود. مردمانی که با بیرون راندن زین العابدین بن علی و حسنی مبارک شور دیگری پیدا کرده بودند و به مقابله با سرهنگ قذافی، علی عبدلله صالح، ملک عبدلله و آل خلیفه در لیبی، یمن، عربستان و بحرین رفته بودند. آن‌ها در این روز خواستار بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی خود بودند.

بهار اعراب به فلسطین رسید!

سرانجام بهار اعراب در خاورمیانه از چهار نقطه متفاوت به فلسطین رسید. هزاران فلسطینی از سوریه، لبنان، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن در اعتراض به شصت و سومین سالگرد تاسیس رژیم صهویونیستی به تظاهرات پرداختند. هر ساله در ۱۵ اوت- روز نکبت- مردان و زنان فلسطینی در مرزهای رژیم صهویونیستی تجمع می‌کنند و خواهان باز پس گیری سرزمین‌های خود می‌شوند. سرزمین هایی که در سال 1948 به زور نیروهای نظامی رژیم صهویونیستی از آن به بیرون رانده شدند.

به گزارش «فردا»، امسال در شصت و دومین سالگرد بزرگداشت این روز نکبت همه چیز متفاوت بود. سال ۲۰۱۱، سال بیداری مردمان عرب در کشورهای خاورمیانه بود. مردمانی که با بیرون راندن زین العابدین بن علی و حسنی مبارک شور دیگری پیدا کرده بودند و به مقابله با سرهنگ قذافی، علی عبدلله صالح، ملک عبدلله و آل خلیفه در لیبی، یمن، عربستان و بحرین رفته بودند. آن‌ها در این روز خواستار بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی خود بودند. علاوه بر این امسال، سال خوشی برای مردمان فلسطین بود، زیرا که مقامات فتح و حماس اختلافات بر سر یک میز نشستند و قرار شد انتخابات مشترکی را برگزار کنند. وب سایت مجله فارن پالیسی در گزارش تصویری خود به صحنه‌هایی مبارزه مردم با رژیم صهویونیستی در این روز پرداخته است. روزی که ده‌ها تن از اعتراض کنندگان زیر آتش گلوله‌های سربازان رژیم صهویونیستی به شهادت رسیدند.
مرد فلسطینی در حال پرتاب سنگ در یکی از ایستگاههای بازرسی در نزدیکی رام الله.
اعتراض کنندگان فلسطینی در حال پرتاب سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی در نزدیکی‌های بیت المقدس.
تصویر یاسر عرفات-رهبر سازمان آزادی فلسطین- بر روی دیوار راه بندی میان بیت المقدس و رام الله.
جوان فلسطینی در حال تکان دادن پرچم کشور خود در حالی که پشت نیمکتی پناه گرفته است.
شلیک گازهای اشک آور از سوی نظامیان رژیم صهویونیستی به سوی مردم
نوجوان فلسطینی در حال پرتاب مواد آتش زا به سوی نظامیان رژیم صهویونیستی.
مرد فلسطینی در حالی که کلید چوبی بزرگی را در دست گرفته - که نماد کلید خانه‌ای است که به زور از او گرفته شده است- در حال اعتراض می‌باشد.
در این روز بیشترین خشونت در بلندی‌های جولان رخ داد. منطقه‌ای که به سوریه تعلق داشت و در حال حاضر توسط نیروهای رژیم صهویونیستی اشغال شده است. در این تصویر حجوم مردم سوری برای عبور از موانع دیده می‌شود.
جوانان فلسطینی در حالی که علامت پیروزی را نشان می‌دهند، به اعتراض علیه رژیم صهویونیستی می‌پردازند.
تظاهرات کنندگان سوری در حالی که از موانع عبور کرده و در بلندی‌های جولان قرار دارند.
زن سوری که تصویر بشار اسد- رئیس جمهور- کشور خود را بر روی دست نگه داشته است.
علی رغم تدابیر امنیتی برای جلوگیری فلسطینیان مقیم لبنان، برخی از آن‌ها به سرزمین خود بازگشتند و حتی با نظامیان رژیم صهویونیستی نیز درگیر شدند.
نیروهای امنیتی در اردن ۸۰۰ تن از تظاهرات کنندگان فلسطینی را متوقف کردند و از نزدیک شدن آن‌ها به سرزمین خود ممانعت کردند
زن فلسطینی در حال اعتراض به نیروهای امنیتی اردن
صحنه‌هایی از برخورد میان فلسطینیان و پلیس اردن
فلسطینی‌هایی که در مصر بودند نیز در روز نکبت در نزدیکی‌های گدرگاه رفح تجمع کردند.
تجمع فلسطینیان در کنار گذرگاه رفح
هزاران شهروند مصری نیزز در این روز در کنار سفارت رژیم صهویونیستی در مصر جمع شدند و پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها