حرکت عجیب سارا پیلین در بازدید از اسرائیل + عکس

کد خبر: 151417

در زبان انگلیسی ضرب المثلی وجود دارد با این عنوان که "وقتی در روم هستی، مانند رومیان رفتار کن" که معادل همان ضرب المثل "خواهی نشو رسوا، همرنگ جماعت شو" خودمان در زبان فارسی است. این حرکت عجیب سارا پیلین را نیز می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد.

دادنا: سارا پیلین فرماندار سابق آلاسکا و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری آینده آمریکا در حرکتی عجیب و با وجودی که خود یک مسیحی متعصب نئوانجلیکن است، با انداختن نماد رسمی صهیونیست ها بر گردن خود تعجب تحلیلگران و رسانه های آمریکایی را برانگیخت. "سارا پیلین" فرماندار پیشین ایالت آلاسکا و یکی از جمهوری خواهان تندروی آمریکایی که توسط جان مک کین به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه برای پست معاونت رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات سال ۲۰۰۸ معرفی شد و یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در رقابت با "باراک اوباما" است، اخیراً هنگام بازدید از اراضی اشغالی گردنبند "نشان داوود" را بر گردن خود آویخته بود.
وی که یک مسیحی متعصب نئوانجلیکن محسوب می شود و از مخالفان سرسخت حق سقط جنین در آمریکاست و در انظار عمومی با نمادهای مذهبی کاتولیکی مانند داشتن صلیبی در گردن حضور پیدا می کند، با انداختن نماد رسمی صهیونیست ها بر گردن خود تعجب تحلیلگران و رسانه های آمریکایی را برانگیخت. برخی از تحلیلگران این اقدام وی را تلاش برای جلب حمایت لابی قدرتمند یهودیان آمریکا در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا می دانند، هر چند وی انداختن گردنبند "ستاره داود" را نه به دلایل مربوط به مذهب یهود بلکه به نشانه همبستگی با اسرائیل! ذکر کرده است.
سارا پیلن هنگام بازدید بازدید از دیوار غربی شهر باستانی قدس با گردنبند ستاره داود
اظهارات چندی پیش اوباما در کمیته روابط عمومی اسرائیل و امریکا درباره لزوم بازگشت اسرائیل به مرزهای 1967 میلادی و ناخشنودی یهودیان اسرائیل و آمریکا از این اظهارات بی ارتباط با سفر نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا، آن هم با نماد اسرائیل بر گردن نیست.
وی هنگام بازدید از تونل غربی شهر قدس توسط یک خاخام اسرائیلی (سمت چپ) و یکی از نمایندگان مجلس اسرائیل(سمت راست) همراهی می شود.
نفوذ زیاد لابی های یهودی در آمریکا باعث انتقاد بسیاری از سیاستمداران مستقل آمریکایی شده است. این لابی ها قدرت بسیاری روی سیاست خارجی آمریکا و روی کار آمدن نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا دارند و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز فعالانه نقش ایفا می کنند. کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل مشهور به آی‌پک، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در ایالات متحده آمریکا است. این گروه لابی با 60 هزار عضو، هر ساله میلیون‌ها دلار خرج سرمایه‌گذاری در نفوذ بر سیاست‌های دولتی و قانونگذاری آمریکا می‌کند. در زبان انگلیسی ضرب المثلی وجود دارد با این عنوان که "وقتی در روم هستی، مانند رومیان رفتار کن" که معادل همان ضرب المثل "خواهی نشو رسوا، همرنگ جماعت شو" خودمان در زبان فارسی است. این حرکت عجیب سارا پیلین را نیز می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها