امریکایی ها نمی خواهند «پلیس بین الملل» باشند!

کد خبر: 151868

از سوی دیگر با کشته شدن اسامه بن لادن در ماه اوت، ۵۴ درصد از امریکاییان بر این عقیده‌اند که امریکا بایستی هر چه زود‌تر نیروهای خود را از افغانستان خارج کند/ ۴۹ درصد از مردم امریکا معتقد بودند که کشور متبوع آن‌ها بایستی از عضویت در ناتو که پس از آغاز جنگ سرد ایجاد شده بود، انصراف دهد...

امریکایی ها نمی خواهند «پلیس بین الملل» باشند!
ایفای نقش «پلیس بین الملل» برای امریکا، اصطلاحی است که بیانگر نقش امریکا در ایجاد صلح و دموکراسی در دیگر نقاط جهان است. اصطلاحی که پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، سیاستمداران امریکایی برای خود تعریف کردند. اما در نظر سنجی جدیدی که در امریکا انجام شده است، تنها ۱۱ در صد از مردم امریکا خواهان ایفاگری چنین نقشی از سوی امریکا بودند.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از پایگاه نظر سنجی راسموسن ریپورت، نظرسنجی که اخیرا در این پایگاه انجام شده است نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از مردم امریکا مخالف ایفاگری نقش «پلیس بین الملل» از سوی این کشور هستند و ۱۵ درصد از مردم نیز در رابطه با ایفاگری این نقش از سوی امریکا مردد بودند.
نتایج این نظر سنجی مشابه نتایج نظر سنجی بودند که در سپتامبر ۲۰۰۹ انجام شده بود و در آن تنها ۱۲ درصد از امریکاییان خواهان ایفاگری چنین نقشی از سوی امریکا بودند.
همچنین در این نظر سنجی انجام شده، ۴۹ درصد از مردم امریکا معتقد بودند که کشور متبوع آن‌ها بایستی از عضویت در ناتو که پس از آغاز جنگ سرد ایجاد شده بود، انصراف دهد. ۴۹ در صد از نظر دهندگان نیز بر این باور بودند که امریکا بایستی نیروهای نظامی خود را از اروپای غربی خارج کند. ۴۸ درصد از مردم عقیده داشتند که امریکا بایستی نیروهای خود را از ژاپن فرا بخواند و ۶۰ درصد نیز خواهان این بودند که نظامیانامریکایی در کره جنوبی باقی بمانند.
در خصوص ادامه جنگ در لیبی نیز، تنها ۲۶ درصد از مردم خواهان این بودند که امریکا پس از قریب به ۳ ماه جنگ بی‌فرجام در لیبی، همچنان به جنگ در این کشور ادامه دهد. این عده قلیل همچنین بر این عقیده بودند که جنگ در لیبی به سود منافع امریکا در خارج از کشور است.
از سوی دیگر با کشته شدن اسامه بن لادن در ماه اوت، ۵۴ درصد از امریکاییان بر این عقیده‌اند که امریکا بایستی هر چه زود‌تر نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.
به گزارش «فردا» با افزایش هزینه‌های مالی امریکا و تداوم بحران اقتصادی امریکا و سیاست خارجی مداخله گرایانه امریکا در یک دهه اخیر، امریکا بشدت از سوی افکار عمومی در فشار است تا هر چه زود‌تر به جای مسائل خارجی به مسائل داخلی امریکا بپردازد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها