لغو سخنرانی رئیس‌جمهور در دانشگاه کلمبیا

کد خبر: 162586

بنا بر این بود که پانزده تن از اعضای شورای روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا، چهارشنبه با رئیس‌جمهور ایران دیدار داشته باشند که تاکنون هیچ یک از مقامات این دانشگاه درباره لغو این دیدار، توضیحی به رسانه‌ها نداده‌اند.../ مقامات کشورمان هیچ گاه رسما حضور دوباره رئیس‌جمهور را در دانشگاه کلمبیا تأیید نکرده بودند.

لغو سخنرانی رئیس‌جمهور در دانشگاه کلمبیا

تابناک: مراسم سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور کشورمان در دانشگاه کلمبیا که قرار بود امروز در نیویورک برگزار شود، لغو شد. «نیویورک دیلی نیوز»، خبر لغو دیدار رئیس جمهور ایران با اعضای شورای روابط خارجی دانشگاه کلمبیا را که قرار بود، چهارشنبه همراه با صرف شام باشد، منتشر کرد. این در حالی است که مقامات کشورمان، هیچ گاه رسما حضور دوباره رئیس‌جمهور در دانشگاه کلمبیا را تأیید نکرده بودند. بنا بر این گزارش، قرار بود که پانزده تن از اعضای شورای روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا، چهارشنبه با رئیس جمهور ایران دیدار داشته باشند که تاکنون هیچ یک از مقامات این دانشگاه، درباره لغو این دیدار توضیحی به رسانه‌ها نداده‌اند؛ اما گویا فشارهای سازمان‌های صهیونیستی به این دانشگاه، از عوامل اصلی لغو دیدار محمود احمدی‌نژاد و شورای روابط خارجی دانشگاه کلمبیا بوده است. پیش از این، «لی بولینگر»، رئیس دانشگاه کلمبیا اعلام کرده بود که در صورت دیدار محمود احمدی نژاد با دانشجویان این دانشگاه، وی در این دیدار شرکت نخواهد کرد و به دنبال آن، مقامات این دانشگاه نیز اعلام کرده‌اند که هیچ طرحی برای دعوت رسمی از رئیس‌جمهور ایران ندارند.

سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا در سال 2007

این گزارش می‌افزاید: رئیس‌جمهور ایران در سال 2007 و هنگام حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به دانشگاه کلمبیا رفت و در آنجا در عین بی‌اخلاقی‌ها و توهین‌های رئیس و دانشجویان این دانشگاه با وی، به بیان استدلالات و مواضع خود درباره تحولات بین‌المللی پرداخت. گفتنی است، در یک ماه اخیر، سازمان‌های صهیونیستی، فشارهای بسیاری را علیه نهادها و دانشگاهایی که قصد دیدار با محمود احمدی‌نژاد داشتند، وارد کرده‌اند تا مانع از حضور و سخنرانی وی شوند؛ حرکاتی که در قرن بیست و یکم، نماد بارز مخالفت با آزادی بیان، آن هم در مهد دمکراسی آمریکایی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها