نصرالله به راحتی اعتماد به‌نفس اسرائيلی‌ها را از بين می‌برد

کد خبر: 164332

نصرالله جنگ رواني عليه اسرائيل را با مهارت زيادي اداره مي‌كند و علاوه بر همه فضايل يك رهبر در عرصه جنگ رواني، هنرمندي قدرتمند است كه در سخنراني‌هاي تلويزيوني خود مخاطبانش را قانع مي‌كند.

ایسنا: به رغم تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي جهت مخدوش كردن چهره سيد حسن نصرالله، يك پژوهش جديد اسرائيلي نشان داد كه دبيركل حزب‌الله لبنان توانسته است در جنگ رواني عليه رژيم صهيونيستي موفق عمل كند.

به گزارش سايت شبكه فلسطين اليوم، با گذشت پنج سال از جنگ دوم رژيم صهيونيستي عليه لبنان در ژوئيه 2006 و تلاش‌هاي سران اين رژيم جهت مخدوش كردن چهره سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان، يك پژوهش جديد نشان داد كه دبيركل حزب‌الله لبنان توانسته است با جنگ رواني عليه تل‌آويو پيروز شود و اين همان چيزي است كه تل‌آويو را به لحاظ بازدارندگي ناتوان كرده است.

در همين راستا، يك روانشناس و كارشناس در امور جنگ مطبوعاتي و رواني در اسرائيل اظهار داشت: به رغم روحيه بالاي ارتش اسرائيل، اين ارتش در جنگ 2006 عليه لبنان به طور مفتضحانه شكست خورد چراكه جنگ دوم اسرائيل عليه لبنان علاوه بر جنگ ميداني همراه با جنگ رواني و تبليغاتي بود و در نهايت نشان داد كه اسرائيل در جنگ تبليغاتي و رواني همانند جنگ نظامي شكست خورده است.

وي افزود: نصرالله جنگ رواني عليه اسرائيل را با مهارت زيادي اداره مي‌كند و علاوه بر همه فضايل يك رهبر در عرصه جنگ رواني، هنرمندي قدرتمند است كه در سخنراني‌هاي تلويزيوني خود مخاطبانش را قانع مي‌كند، او فرمانده‌اي بي‌نهايت، دانا و باتدبير است كه با سبك دوستانه خود مخاطب را تشويق به گوش دادن مي‌كند.

اين پژوهشگر اسرائيلي اظهار داشت: سيد حسن نصرالله در يك چيز بسيار موفق است و آن از بين بردن اعتماد به نفس اسرائيلي‌ها است. نصرالله از طريق از بين بردن روحيه اسرائيلي‌ها بر آن‌ها پيروز مي‌شود و به عقيده اسرائيلي‌ها وي يك رهبر مسلط است لذا رهايي از ضربه‌اي كه نصرالله به مردم اسرائيل وارد مي‌كند، بسيار دشوار است.

وي همچنين افزود: يكي از كارشناسان اسرائيلي در امور استراتژيك، سيد حسن نصرالله را به عنوان مرد نمونه سال 2006 ميلادي برگزيد چراكه به عقيده وي نصرالله اولين رهبر و مسئول حزب‌الله است كه توانست در جنگ با اسرائيل، نظر اسرائيلي‌ها را نسبت به خودشان تغيير دهد و آينه حقيقت‌بيني را در برابر آنها قرار دهد تا اندازه واقعي قدرت خويش را ببينند و در نهايت مي‌توان گفت نصرالله در حقيقت توانستند در جنگ رواني عليه اسرائيل موفق عمل كنند.

در اين پژوهش همچنين آمده است: نصرالله به آن دسته از رهبراني كه ستاره‌هاي تلويزيوني در جهان و تل‌آويو هستند، تعلق دارد چراكه يك سخنراني غيرمنتظره وي در تلويزيون تبديل به خبري مهم و جنجالي مي‌شود و دليل اين امر اين است كه وي در سخنراني‌هاي خود نه تنها جسور و تند نيست بلكه آرام است و با اعتماد به نفس كامل و صداقت فراوان سخن مي‌گويد. نصرالله با ذكاوت فراوان و به سرعت دريافت كه نوعي ضعف‌ جدي در بين مردم اسرائيل و حتي مسئولان اسرائيلي وجود دارد لذا اگر رهبر فلسطيني بود، حتما از او به عنوان يك فرد بي‌طرف ياد مي‌شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها