روایت علاوی از دلیل حمایت ایران از آیت‌الله سیستانی

کد خبر: 164334

علاوی این سخنان را در یک شام خصوصی خطاب به خلیل زاد گفته است. علاوی البته تاکید کرده است که ایران با مصونیستی آهنین در عراق دخالت می کند. علاوی همچنین به شدت نسبت به دخالت ایران در ایجاد نیروهای امنیتی عراق اعتراض کرده و صراحتا به خلیل زاد می گوید: دیگر برای متوقف کردن ایران در عراق خیلی دیر شده است.

ایران دیپلماتیک: رسانه های عربی از توهین ایادعلاوی به آیت الله العظمی سیستانی در حضور زلمای خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در عراق خبر دادند.

ایاد علاوی در دیدار خصوصی خود، ایت الله سیستانی را عنصر تفرقه و اختلاف میان گروههای عراقی معرفی کرده است.

علاوی در این دیدار خطاب به خلیل زاد اعلام می کند که آیت الله سیستانی شیعیان را به دو دسته اکثریت خاموش و سکولار و اقلیت اسلامگرا تقسیم کرده است. علاوی در این دیدار تاکید می کند که سکولارها می ترسند از آیت الله سیستانی عبور کنند چرا که ایران به شدت از وی حمایت می کند و سپاه بدر به عنوان شاخه ای از مجلس اعلا وظیفه حمایت و حفاظت از ایشان در نجف اشرف را بر عهده دارد.

منابع عراقی زمان این دیدار را اول فوریه ذکر کرده اند. علاوی این سخنان را در یک شام خصوصی خطاب به خلیل زاد گفته است. علاوی البته تاکید کرده است که ایران با مصونیستی آهنین در عراق دخالت می کند. علاوی همچنین به شدت نسبت به دخالت ایران در ایجاد نیروهای امنیتی عراق اعتراض کرده و صراحتا به خلیل زاد می گوید: دیگر برای متوقف کردن ایران در عراق خیلی دیر شده است.

علاوی در ادامه این دیدار رکود اقتصادی و تعطیلی ادارات و بیکاری را عامل دیگری برای دخالت های کشورهای همسایه در عراق معرفی می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها