فراخوان برای تظاهرات علیه سارکوزی

کد خبر: 170314

دانشجویان از همه انجمن‌های مدافع حقوق دانشگاهیان برای شرکت در این تظاهرات دعوت کرده اند.

فارس: دانشجویان خارجی، اساتید و انجمن های دانشجویی فرانسه در اعتراض به تصمیم دولت درخصوص سخت‌تر کردن شرایط اشتغال نخبگان و دانشجویان خارجی، اعلام کردند علیه سارکوزی در ۲۰ شهر فرانسه تظاهرات می کنند.

دولت فرانسه در راستای تدابیر ریاضتی خود برای مقابله با بحران مالی که منطقه یورو را در برگرفته تدابیر ویژه ای را برای دانشجویان خارجی در این کشور در نظر گرفته است.

دولت فرانسه تصمیم گرفته است از این پس دسترسی نخبگان و دانشجویان خارجی را به مشاغل و فرصت‌های شغلی دشوارتر کند.

بر همین اساس دانشجویان و اساتید خارجی مقیم فرانسه که از دانشگاه‌های این کشور فارغ التحصیل شده اند از این پس نمی توانند همانند گذشته به فرصت‌های شغلی دسترسی داشته باشند.

دولت فرانسه قصد دارد با این سیاست، فرصت های شغلی را در اختیار شهروندان فرانسوی قرار دهد تا به این ترتیب از فشارهای داخلی ناشی از کاهش اشتغال‌زایی و افزایش بیکاری بکاهد.

این تصمیم دولت نیکلا سارکوزی با واکنش شدید جامعه دانشگاهی ،دانشجویان خارجی ،اساتید و انجمن های دانشجویی فرانسه مواجه شده است.

دانشجویان مقیم فرانسه با تبعیض آمیز بودن این تصمیم دولت قصد دارند روز پنج شنبه با برپایی تظاهراتی در حدود بیست شهر فرانسه، چنین برنامه ای را محکوم کنند.

دانشجویان از همه انجمن‌های مدافع حقوق دانشگاهیان برای شرکت در این تظاهرات دعوت کرده اند.

با آغاز بحران مالی در اروپا در اکثر کشورها از جمله فرانسه خدمات عمومی دولت به شهروندان کاهش چشمگیری داشته است و در بخش دانشجویی هزینه های تحصیل چند برابر شده که باعث اعتراض دانشجویان و شهروندان فرانسه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها