550 اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند

کد خبر: 176149

در این مرحله 550 اسیر فلسطینی روز یکشنبه آزاد خواهند شد. این اسرا روز گذشته به زندانهای "عوفر" و "آیالون" منتقل شده اند و قرار است پیش از آزادی تحت آزمایشهای پزشکی قرار گیرند.

مهر: مرحله دوم تبادل اسرای فلسطین روز یکشنبه با آزادی 550 اسیری که هیچ کدام متعلق به جنبشهای حماس و جهاد اسلامی نیستند روز یکشنبه انجام می شود. به گزارش رویترز، مسئولان رژیم صهیونیستی در حال فراهم کردن مقدمات اجرای مرحله دوم تبادل اسرای فلسطینی هستند.

در این مرحله 550 اسیر فلسطینی روز یکشنبه آزاد خواهند شد. این اسرا روز گذشته به زندانهای "عوفر" و "آیالون" منتقل شده اند و قرار است پیش از آزادی تحت آزمایشهای پزشکی قرار گیرند.

اغلب اسرایی که در این مرحله آزاد خواهند شد اتهاماتی از قبیل تیراندازی به اهداف اسرائیلی و پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سوی نظامیان صهیونیستی دارند و هیچ کدام محکوم به قتل صهیونیستها نیستند.

در همین راستا روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی نیز به نقل از مقامات رژیم اشغالگر قدس گزارش داد: اسرایی که در مرحله دوم آزاد می شوند با هماهنگی تل آویو و قاهره انتخاب شده اند و همگی وابسته به جنبش فتح، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین و شماری زن و کودک هستند.

بنا بر اعلام این مقامات، هیچ کدام از اسرای جنبشهای حماس و جهاد اسلامی در فهرست آزادی اسرا در روز یکشنبه قرار ندارند.

خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین) نیز در این رابطه گزارش داد که انتخاب 550 اسیر فلسطینی علاوه بر مصر با هماهنگی ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفته است و وی در تماسهای خود با مقامات صهیونیست از آنها خواسته است تا تعهدات "ایهود اولمرت" نخست وزیر پیشین اسرائیل مبنی بر آزادی صدها اسیر فلسطینی را به عنوان حسن نیت در قبال تشکیلات خودگردان فلسطین اجرایی کنند، اما مقامات صهیونیست این خواسته را رد کرده اند.

در مرحله نخست قرارداد تبادل اسرای فلسطین و رژیم صهیونیستی که دو ماه پیش انجام شد 477 اسیر فلسطینی از جمله 27 زن فلسطینی در ازای آزادی "گلعاد شالیت" نظامی صهیونیست آزاد شدند.

گلعاد شالیت پنج سال پیش در ژوئن 2006 توسط مبارزان فلسطینی به اسارت درآمده بود. اسامی 550 اسیری که قرار است روز یکشنبه آزاد شوند در لینک زیر درج شده است.

http://www.samanews.com/index.php?act=Show&id=113424

آزادی این هزار و 27 اسیر فلسطینی در حالی صورت می گیرد که نظامیان رژیم صهیونیستی هر روز به بهانه های مختلف شهروندان فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها