دولت هیچ‌ گزینه‌ای در انتخابات ندارد! + تصاویر

کد خبر: 262499

اینکه مشایی در این چند هفته اخیر مدام با احمدی نژاد از این استان به آن استان رفته است و با هم پرچم تکان داده‌اند و ژست‌های تبلیغاتی‌گونه در برابر توده‌های مردم گرفته‌اند در کنار حمایت‌های بی حد و حصر احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر از او به انضمام حمایت علنی در وزارت کشور را چطور می‌توان فراموش کرد و با خود اندیشید که دولت از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند!

دولت هیچ‌ گزینه‌ای در انتخابات ندارد! + تصاویر
سرویس سیاسی «فردا»: وقتی فاصله حرف و عمل فردی آشکار شود، میزان صداقت و اخلاق او نیز روشن می‌گردد. دولت احمدی نژاد که از مدت‌ها پیش در عمل به حامی مشایی در انتخابات تبدیل شده و در سخن داعیه‌دار امانت‌داری و قانون‌مداری بود، سرانجام فاصله فاحش بین این دو قطب متضاد را آشکار نمود. احمدی نژاد با حضور در وزارت کشور و حمایت علنی و عملی از اسفندیار رحیم مشایی، حمایت خویش را بارز کرد تا مردم بیشتر به صداقت دولت پی ببرند!
احمدی نژاد در حالی دست در دست مشایی در برابر دوربین‌های عکاسان به تصویرسازی و ژست تبلیغاتی می‌پرداختند که گویی برخی سخنان و پیشینه خود را فراموش کرده و در یاد ندارند که چه جایگاه و منصبی در کشور داشته و دارند. امری که به زعم بسیاری از افراد، تخلفی آشکار است، بار دیگر توسط احمدی نژاد انجام شد تا تخطی از قانون و یا حتی به سخره گرفتن آن به طور مداوم از سوی دولت جاری شود. احمدی نژاد درباره تخلف بودن حضورش در کنار رحیم مشایی هنگام ثبت نام، عنوان کرد: امروز برای آمدن به وزارت کشور مرخصی گرفته ام و در مرخصی بر سر می برم. اسفندیار مشایی نیز اعلام کرد که رییس جمهور امروز برای همراهی با من اولین بار در طول 8 سال ریاست جمهوری‌شان مرخصی بودند. اما آیا رئیس جمهور و یار همیشگی‌اش نمی‌دانند که مردم ناظر رفتارها و گفتارهای آنان هستند.
اینها در حالی بود که امروز معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفته است: «دولت مجری انتخابات است و باید تمام تلاشش این باشد که بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کند. دولت هیچ گزینه ای در انتخابات ندارد.این موضوع در دولت نیز مورد بحث قرار گرفت و بر آن تاکید شد.» این سخنان و سخنانی از این دست که درمورد بی طرف بودن دولت و بی‌گزینه بودن آن در انتخابات وجود دارد، به سخره گرفتن اصل و اساس انتخابات و قانون آن نیست. اینکه مشایی در این چند هفته اخیر مدام با احمدی نژاد از این استان به آن استان رفته است و با هم پرچم تکان داده‌اند و ژست‌های تبلیغاتی‌گونه در برابر توده‌های مردم گرفته‌اند در کنار حمایت‌های بی حد و حصر احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر از او به انضمام حمایت علنی در وزارت کشور را چطور می‌توان فراموش کرد و با خود اندیشید که دولت از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند! دولتی که برخی وزرای آن به بهانه انتقاد به وجود مشایی یا افکار و عملکرد او به حاشیه رانده می‌شوند، یا صادق نیست و یا معنای حمایت را نمی ‌فهمد!
احمدی نژاد روز 22 آذرماه 91 گفته بود: «دولت در انتخابات هيچ گونه دخالتي ندارد و فقط به دنبال كشف نظر مردم و بسترسازي براي برگزاري يك انتخابات باشكوه همراه با حضور حداكثري مردم است تا رئیس‌‌جمهوري با بالاترين راي ممكن و البته با تشخيص مردم سركار بيايد ... دولت مطلقاً اعتقادي به تأثيرگذاري بر انتخابات و هيچ تصميم و تغييري در دولت با هدف انتخاباتي صورت نگرفته است. مگر قرار است وزرا استانداران يا مقامات دولتي به‌جاي مردم در انتخابات تعيين تكليف كنند؟ آيا تغيير يك وزير يا يك مسئول دولتي مي‌تواند بر رأي مردم در انتخابات تأثير بگذارد؟ كساني كه اينگونه مي‌انديشند مردم و روحيات آنان را نشناخته‌اند». او در چند ماه اخیر نیز مشابه چنین سخنانی را بر زبان جاری کرده بود و این یعنی آشکار شدن مجدد فاصله حرف تا عمل دولت و شخص آقای رئیس جمهور.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها