کابوس حضور ارتش یمن در عمق خاک سعودی/ فیلمی که آل سعود را به وحشت انداخت/ انصار الله شهر «ربوعه» عربستان را تصرف کرد + ویدئو و نقشه

کد خبر: 445354

حکام آل سعود به شدت پریشان خواهند شد اگر موقعیت انصار الله حتی برای صرفا یک هفته در این شهر تثبیت شود. اهالی این شهر را همکیشان انصار الله تشکیل می دهند و هسته های سخت مبارزاتی و مسلح می توانند طی این یک هفته در شهر پنهان شده و برای دهه ها، هسته های مقاومت در جنوب مملکت [آل سعود] تشکیل دهند.»

کابوس حضور ارتش یمن در عمق خاک سعودی/ فیلمی که آل سعود را به وحشت انداخت/ انصار الله شهر «ربوعه» عربستان را تصرف کرد + ویدئو و نقشه
گروه بین الملل فردا - شبکه تلویزیونی «المسیره» وابسته به جنبش انصار الله با انتشار چند فیلم کوتاه، سیطره نظامیان ارتش یمن و گردان های داوطلب مبارزه علیه اشغالگران آل سعود در شهر «الربوعه» در داخل قلمرو حاکمیت آل سعود را اثبات کرد. به این ترتیب، نخستین شهر مهم جنوب عربستان از سوی ارتش یمن و جنبش انصار الله تصرف شد.
بنا بر آمار رسمی دولت سعودی، شهر «الربوعه» بیش از 15هزار نفر جمعیت دارد که اکثر آنان را شیعیان زیدی مذهب تشکیل می دهند. سایت «کتابات فی المیزان» وابسته به شیعیان عراق در مورد این شهر نوشته است: «حکام آل سعود به شدت پریشان خواهند شد اگر موقعیت انصار الله حتی برای صرفا یک هفته در این شهر تثبیت شود. اهالی این شهر را همکیشان انصار الله تشکیل می دهند و هسته های سخت مبارزاتی و مسلح می توانند طی این یک هفته در شهر پنهان شده و برای دهه ها، هسته های مقاومت در جنوب مملکت [آل سعود] تشکیل دهند.»
با وجود تصور شیعیان عراق در مورد گرایشات زیدی اهالی ربوعه، «اداره تبلیغ وهابیت» وابسته به اوقاف آل سعود در ربوعه بسیار فعال است و مجالس ماهانه برای ترویج مکتب تکفیری وهابیت برگزار می کند.
به گفته سایت اصلی اداره اوقاف ربوعه، این جلسات برای «مهاجران هندو و بنگال» برگزار می شود.
موقعیت جغرافیایی الربوعه به صورت دره ای است که در میان کوه ها مستقر شده است. کوه های «سهوه»، «النعیرا»، «حجاج»، «مصیده» و «نویب الشهیر» این شهر را احاطه کرده اند و به این ترتیب، راه های دسترسی قاچاقی به آن میسر است. در نتیجه اگر هسته های مقاومت در این شهر مستقر شوند، حتی بعد از سیطره دوباره آل سعود بر آن باز هم آرامش کامل برقرار نخواهد شد!
خبرگزاری دولتی آل سعود با انتشار عکس زیر و یک فیلم کوتاه، از اعزام نیروهای ویژه به ربوعه خبر داده است.
شهر ربوعه واقع در منطقه «عسیر» است که یکی از سه استان جنوبی یمن است که سال ها قبل از خاک یمن جدا شده تا به قلمرو آل سعود ضمیمه شود. پایگاه خبری تحلیلی فردا، یکی از نخستین گزارش ها را به زبان فارسی در این مورد منتشر کرده است. این شهر حدود 200 کیلومتر با «ابها»، مرکز منطقه عسیر فاصله دارد و با شهرهای بزرگ جنوبی منطقه عسیر، یعنی شهرهای ظهران الجنوب، دایر و سراه عبیده به ترتیب 50، 80 و 90 کیلومتر فاصله دارد.
نمایی از موقعیت جغرافیایی شهر الربوعه واقع بر دره ای در میان چندین کوه مرتفع
در مورد حضور انصار الله در این شهر، گمانه زنی های مختلفی مطرح شده بود. ابتدا دو روز قبل، شبکه المسیره از حضور نیروهای ارتش لبنان و کمیته های داوطلب مبارزه علیه آل سعود در شهر الربوعه خبر داد؛ اما این خبر از سوی منابع نزدیک به منصور هادی و ائتلاف شیوخ مرتجع خلیج فارس تکذیب شد. شبکه العربیه در گزارشی مدعی شد شهر در امنیت کامل و تحت سیطره نظامیان آل سعود است!
طی دیروز، منابع یمنی و حتی رسانه های عربی نزدیک به جریان مقاومت اسلامی در گزارش های خود از سیطره ارتش یمن بر «پایگاه مرزی» الربوعه خبر دادند و به نظر می رسید به نوعی در مورد شهر الربوعه عقب نشینی صورت گرفته است. اما دیروز عصر و امروز صبح شبکه المسیره دو فیلم را پخش کرد که نشان می دهد «شهر» الربوعه توسط نظامیان ارتش یمن و کمیته های مردمی داوطلب تصرف شده است. جالب تر این که سایت شبکه العربیه نیز خبر پیشین خود در تکذیب حضور نظامیان ارتش یمن در شهر ربیعه را از سایت خود حذف کرده است!
المسیره در گزارش خود از انعدام 17 خودرو، 4 پایگاه نظامی و تعداد زیادی ادوات نظامی در جریان تصرف این شهر خبر داده است. همچنین انبار بزرگ مهمات آل سعود را به آتش کشیده اند.
شبکه دولتی آل سعود به حملات موشکی به شهر «الخویه» اعتراف کرده است.
همزمان منابع خبری از حمله موشکی و خمپاره ای شدید ارتش یمن به شهر «الخوبه» در استان جیزان و نزدیکی مرز یمن خبر داده اند. دست کم دو پایگاه نظامیان آل سعود در این شهر، هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است. هنوز خبری دال بر ورود نیروهای یمنی از این محور به عمق خاک عربستان منتشر نشده است.
شهر الخویه در فاصله اندکی از مرز و در منطقه «جیزان» هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.
در ادامه فیلم منتشره از سوی شبکه المسیره را در کنار گزارش تصویری این شبکه از شهر الربوعه مشاهده کنید.
مقایسه موقیعت شهرهای «الربوعه» و «جیزان» در نزدیکی مرزهای یمن
گزارش تصویری المسیره:

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها