روز خونین یمنی ها در پایتخت/ گزارش تصویری جامع از جنایت های آل سعود در صنعا

کد خبر: 447346

این اتفاقات در حالی می افتد که سازمان ملل هنوز حمله اشغالگرانه آل سعود را "مشروع" می خواند و حاضر نیست در برابر این میزان جنایت سازمان یافته واکنشی از خود نشان دهد! نهادهای حقوق بشری نیز عمدتا سکوت کرده اند و همان معدود موضع گیری های فعالین حقوق بشری نیز از صلابت کافی برای مهار خشم آل سعود برخوردار نیست.

روز خونین یمنی ها در پایتخت/ گزارش تصویری جامع از جنایت های آل سعود در صنعا
گروه بین الملل فردا - همان گونه که در خبرهای امروز خوانده اید، در پی بمباران منزل شخصی سفیر عمان در صنعا، پایتخت یمن، مقامات مسقط سفیر آل سعود را به وزارت خارجه خود فرا خوانده اند. خبر حمله به منزل سفیر کشور متحد آل سعود، در حالی موجب تعجب بسیاری از رسانه ها - عمدتا غربی - شده است که برای آگاهان و ناظران تحول یمن این خبر کاملا معمولی است!
همه کسانی که اخبار یمن را به طور جدی دنبال می کنند، به خوبی می دانند که آل سعود بیش از یک یک ماه است - بعد از بیرون راندن نیروهای انصار الله از عدن و شبوه - که به صورت جدی تمام نقاط تجمع انسانی در شهر «صعده» مرکز اصلی قبائل حوثی را هدف بمباران شدید خود قرار داد. در آن زمان، تعدادی از جدایی طلبان جنوبی و متحدان امارات به کنایه در شبکه های اجتماعی می نوشتند: «با بمباران آل سعود، هیچ جنبنده ای در صعده زنده نخواهد ماند!»
شاید در نگاه اول، این شعار اغراق آمیز جلوه می کرد. به خصوص این که جدایی طلبان جنوبی گرچه در برابر انصار الله اسلحه کشیده بودند، اما چندان هم به آل سعود اطمینان نداشتند و با این تبلیغات به نوعی علیه هر دو گروه فضاسازی می کردند. با این حال چندی نگذشت که وزارت بهداشت یمن به صورت رسمی در صعده اعلام حالت فوق العاده کرد و اعلام شد در این استان با کمبود مواد بهداشتی و دارویی مواجه شده اند.
در این حال، بود که از نزدیک به دو هفه قبل اخبار مأرب مرکز توجه همگان واقع شده است. این بار نه جدایی طلبان جنوبی بلکه شبکه الجزیره بود که در گزارشی اعلام کرد: «بمباران شدیدی که تا کنون به شکل بی سابقه صعده را خونین کرده بود، قرار است صنعا را به آتش بکشد.» این شبکه وابسته به شاه قطر که نیروهایش را به مأرب فرستاده، در توضیح این روش اعلام کرد: «با به آتش کشیده شدن صنعا، فرماندهان انصار الله در پایتخت مطلقا تمرکزی برای فرماندهی نیروهای خود در نبرد مأرب نخواهند داشت. همچنین می توان پیش بینی کرد با بمباران شدید این شهر، فضای امنیتی و نظامی پایتخت شکسته شده و مخالفان انصار الله بتوانند خودنمایی کنند.»
به این ترتیب، در حالی که یمن و پایتخت آن طی 6 ماه گذشته همواره شاهد بمباران هوایی بوده اند، این بار و طی دو هفته اخیر شهر خود را "غرق در آتش و خون" می بینند که اشغالگران آل سعود از آسمان بر سر آنان می بارند. شدت بمباران های کور به اندازه ای بوده که این بار نزدیک ترین دیپلمات نزدیک به آل سعود در صنعا، یعنی سفیر عمان هم امنیت ندارد و در خانه خود هدف بمباران مرگبار هواپیماهای آل سعود قرار می گیرد.
این اتفاقات در حالی می افتد که سازمان ملل هنوز حمله اشغالگرانه آل سعود را "مشروع" می خواند و حاضر نیست در برابر این میزان جنایت سازمان یافته واکنشی از خود نشان دهد! نهادهای حقوق بشری نیز عمدتا سکوت کرده اند و همان معدود موضع گیری های فعالین حقوق بشری نیز از صلابت کافی برای مهار خشم آل سعود برخوردار نیست. رسانه ها نیز با توجه به سلیقه مخاطبان و طاقت آنان در برابر شنیدن اخبار جنایت، از شرح جزئیات ماجرا می مانند و در نتیجه افکار عمومی هم واکنش کافی نشان نمی دهد!
برای درک وسعت جنایات آل سعود، گزارش تصویری زیر از یک نمونه از حملات آل سعود تقدیم می شود. نیروهای آل سعود، روز پنجشنبه در جریان بمباران کور پایتخت، محله کوچک «جراف» در شمال شرق پایتخت را بار دیگر تحت شدیدترین حملات خود قرار داده بودند. این محله صرفا مسکونی با جمعیت محدود حدود ده هزار نفر، در حالی هدف این بمباران کور قرار گرفت که تنها دو روز قبل بار دیگر شاهد بمباران شدید جنگنده های اشغالگر آل سعود بود.
در اثر این حمله، 10 نفر کشته و 12 نفر دچار جراحت های شدید شده اند، در حالی که از میان 22 قربانی مستقیم این حملات تنها یک جوان بالای 22 سال قرار دارد! مشخص نیست نهادهای حقوق بشری کجا هستند تا از رژیم آل سعود بپرسند کودکان، نوجوانان، زنان و پیرمردها چگونه ممکن است نیروی نظامی محسوب شوند که آل سعود از زیر بار خون آنان شانه خالی می کند؟
تصاویر این حمله خونین را مشاهده می کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها