افزایش شمار شهدای انتفاضه قدس + تصاویر

کد خبر: 459644

شمار شهدای انتفاضه قدس در بیست و نهمین روز آن به ۶۸ نفر رسید.

افزایش شمار شهدای انتفاضه قدس + تصاویر
ابنا: وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک جوان فلسطینی در خیابان شهدای شهر الخلیل در ساعات ظهر روز پنج‌شنبه خبر داد تا شمار شهدای انتفاضه قدس در بیست و نهمین روز آن به ۶۸ نفر برسد که در میان آنها ۱۴ کودک و یک زن باردار هم دیده می‌شوند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح پنج‌شنبه «مهدی محمد رمضان محتسب» ۲۳ ساله را در نزدیکی حرم حضرت ابراهیم(ع) به شهادت رساندند و یک شهروند فلسطینی دیگر به نام «ندیم شقیرات» ۵۲ ساله هم در اثر مانع تراشی ایست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی بر سر راه رسیدن آمبولانس تیم های امدادی به بیمارستان جانش را از دست داد.

وزارت بهداشت فلسطین خاطر نشان کرد که ۲۰.۵۸ درصد از شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند و از مجموع ۶۸ شهید انتفاضه قدس تاکنون، ۵۰ شهید از ساکنان کرانه باختری، ۱۷ شهید اهل نوار غزه و یک شهید هم ساکن منطقه حوره در نقب واقع در فلسطین اشغالی بودند.

این وزارتخانه درباره آمار مجروحان فلسطینی هم آورده است که از آغاز ماه اکتبر جاری ۹۱۴ فلسطینی در اثر اصابت گلوله‌های جنگی در جریان درگیری با نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری و باریکه غزه زخمی شده‌اند و ۸۷۸ نفر دیگر هم با گلوله‌های مشقی هدف قرار گرفته‌اند.

وزارت بهداشت در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است که ۲۰۶ فلسطینی دیگر هم در اثر ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست زخمی شده‌اند و ۱۴ نفر هم دچار سوختگی گشته اند. علاوه بر این، ۵ هزار فلسطینی دیگر هم در اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها