دشمنان مقاومت به دنبال فتنه‌انگیزی میان حزب‌الله و فلسطینی‌ها هستند/ انتقام تکفیری‌ها از مردم لبنان به خاطر پیروزی‌ها در سوریه

کد خبر: 464390

در بحث بمب گذاری مقابل سفارت ایران نیز در لبنان که سال گذشته انجام شد، یک فلسطینی را برای انجام این عملیات تروریستی انتخاب کردند و هدف تروریست ها از انتخاب یک فلسطینی این است که اختلاف بین شیعیان، اهل سنت، حزب الله و فلسطینی ها ایجاد کنند و فتنه طایفی در این مناطق شیعه نشین و اردوگاه فلسطینی ها بوجود بیاورند تا از این طریق مردم شیعه لبنان را نسبت به فلسطینی ها بد بین کنند.

دشمنان مقاومت به دنبال فتنه‌انگیزی میان حزب‌الله و فلسطینی‌ها هستند/ انتقام تکفیری‌ها از مردم لبنان به خاطر پیروزی‌ها در سوریه
دشمنان مقاومت به دنبال اختلاف و فتنه انگیزی میان حزب الله و فلسطینی ها هستند/ انتقام تکفیری ها از مردم لبنان به خاطر پیروزی ها در سوریه سرویس بین‌الملل فردا- وجیهه سادات حسینی دکتر حسین آجورلو کارشناس ارشد مسائل لبنان و حزب الله و فارغ التحصیل دانشکده بیروت پیرامون انفجار انتحاری اخیر در لبنان به فردا گفت: بر اساس اطلاعات کشف شده گروه تروریستی داعش مسوولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفته است.
وی ادامه داد: منطقه ضاحیه جنوبی لبنان و برج البراجنه یک منطقه فقیر نشین و شلوغی است که اردوگاه فلسطینی و اقلیت های لبنانی و شیعیان را در برمی‌گیرد و بازار نیز در آن واقع هست.
آجرلو ادامه داد: ما ۲سال پیش نیز شاهد انفجارهایی در ضاحیه بودیم، زمانی که مقاومت حزب الله در سوریه، در مناطقی چون قصیر و مناطق غربی دمشق و هم مرز لبنان موفقیت هایی به دست آوردند تروریست ها مردم جنوب لبنان و ضاحیه را که حامی و همراه مقاومت بودند را به خاک و خون کشیدند وبرای انتقام گیری دست به عملیات انتحاری زدند.
وی تصریح کرد: اخیرا نیز با پیشروی ارتش سوریه و حزب الله در ریف حلب و پیروزی ها در این مناطق ما شاهد بروز اقدامات تروریستی هستیم که اگر با هوشیاری پیگیری نشود شاهد افزایش این انفجارها خواهیم بود.
کارشناس ارشد مسائل لبنان با اشاره به ارتباط این انفجارهای تروریستی با مسائل داخلی لبنان گفت: قبل از اینکه تمام سلام روی کار بیاید، دولت آقای نجیب میقاتی روی کار بود و ما در آن دوران شاهد عملیات تروریستی بودیم. با روی کار امدن تمام سلام و وزرای هم سو با جریان المستقبل انفجارها به پایان رسید از این رو وقوع این حادثه این شک را ایجاد می‌کند که برخی از گروه های سیاسی ممکن است دخالت در این حادثه داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: برخی از گروه های سیاسی با گروه های تکفیری همکاری زیاد دارند و از این قضیه برای پیش برد اهداف خودشان استفاده می‌کنند هرچند این ارتباط غیر مستقیم است چون شواهد ظاهری برای دخالت مستقیم این گروه ها وجود ندارد.
دشمنان مقاومت به دنبال اختلاف و فتنه انگیزی میان حزب الله و فلسطینی ها هستند/ انتقام تکفیری ها از مردم لبنان به خاطر پیروزی ها در سوریه
آجرلو ادامه داد: زمانی که جریان المستقبل روی کار امد ما شاهد انفجار نبودیم اما احتمال می‌دهیم با اختلافات سیاسی لبنان گروه های مختلف برای رسیدن به اهداف خوشان وارد فاز تروریستی و انفجاری شوند.
کارشناس ارشد لبنان با بیان اینکه یکی از عوامل انتحاری این حادثه یک فلسطینی بوده، ادامه داد: در بحث بمب گذاری مقابل سفارت ایران نیز در لبنان که سال گذشته انجام شد، یک فلسطینی را برای انجام این عملیات تروریستی انتخاب کردند و هدف تروریست ها از انتخاب یک فلسطینی این است که اختلاف بین شیعیان، اهل سنت، حزب الله و فلسطینی ها ایجاد کنند و فتنه طایفی در این مناطق شیعه نشین و اردوگاه فلسطینی ها بوجود بیاورند تا از این طریق مردم شیعه لبنان را نسبت به فلسطینی ها بد بین کنند.
وی در پایان گفت: دشمنان در حالی به دنبال فتنه طایفی میان فلسطینی ها و لبنانی ها هستند که مردم لبنان و شیعیان جنوب سال های سال در ضاحیه و سایر مناطق لبنان برای دفاع از آزادی قدس و آرمان فلسطین جنگیدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها