خشم مقامات ترکیه از سفر دمیرتاش به مسکو + تصاویر

کد خبر: 475950

رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه از سفر رئیس حزب دمکراتیک خلق‌های این کشور به مسکو به شدت انتقاد کرد.

خشم مقامات ترکیه از سفر دمیرتاش به مسکو + تصاویر
ابنا: همزمان با افزایش تنش‌ها میان ترکیه و روسیه، سفر «صلاح الدین دمیرتاش» رهبر حزب مخالف دمکراتیک خلق‌های به مسکو، خشم رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه را برانگیخته است.

رئیس جمهور ترکیه از سفر رئیس حزب دمکراتیک خلق‌های این کشور به مسکو پایتخت روسیه به شدت انتقاد کرد.

«رجب طیب اردوغان» از سفر صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب مخالف دمکراتیک خلق‌ها به مسکو انتقاد کرد و گفت: تمایل مخالفان به دولت روسیه ناشی از توافق ایدئولوژیک نیست بلکه ناشی از دشمنی آن‌ها با کشور ترکیه است. اردوغان از مخالفان دولت ترکیه خواست حد خویش را نگه دارند.

پیامدهای سرنگونی هواپیمای روسی در حریم هوایی سوریه، سفر دمیرتاش را به مسکو به جلو انداخت. تنش اخیر میان روسیه و ترکیه و جنگ با تشکیلات تروریستی مهم‌ترین بندهای مذاکرات دوطرف در ساختمان وزارت خارجه روسیه بود. از این رو اینگونه موضعگیری‌ها نارضایتی مقامات ترک را در پی داشته است.

دمیرتاش طی اظهارات در مسکو گفت: ما از ابتدا به عنوان یک حزب مخالف دولت تاکید کرده‌ایم با هرگونه تخریب روابط ترکیه با همسایگان مخالفیم. ما به شکل علنی از رفتار ترکیه درپی سرنگونی هواپیمای روسی انتقاد کردیم. مشکلات میان کشور‌ها وجود دارد اما باید باب راه حلهای دیپلماتیک برای حل مشکلات بازباشد.

«احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه نیز گفت: شما می‌توانید هرجا که خواستید سفر کنید، اما از شما سوال می‌کنیم چرا اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها در این برهه زمانی که ما با روس‌ها دچار بحران شده‌ایم، به مسکو سفر می‌کنند. چرا این سفر مثلا دو ماه پیش انجام نشد. این مردم عادت کرده‌اند با هر کسی که با ترکیه نزاع داشته باشد، همکاری کنند. دمیرتاش نیز سیاست خارجی دولت اردوغان را شکست خورده و خطرناک توصیف کرد.

وی خاطر نشان کرد: لحن تنش زایی اردوغان در برابر روسیه و سوریه بخشی از تلاش‌های او برای سرپوش گذاشتن بر پرونده‌های فساد او و خانواده‌اش است. اردوغان و خانواده‌اش در میلیارد‌ها دلار اختلاس و رشوه دست دارند.

دمیرتاش، رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه را به دروغگویی در مسئله هواپیمای روسی متهم کرد و گفت: مقامات ترکیه در پشت پرده با مقامات روس تماس می‌گیرند تا اشتباه بزرگشان را ببخشند.

صلاح الدین دمیرتاش با اشاره به انتقاد اردوغان از سفر او به مسکو افزود: اردوغان روابط ترکیه را با کشورهای همسایه به ویژه سوریه، عراق، ایران، روسیه و ارمنستان تخریب کرد و دوستی به جز رژیم‌های ارتجاعی عربستان و قطر ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها