انفجار انتحاری نزدیکی کنسولگری ایران در ننگرهار+تصاویر

کد خبر: 482095

انفجاری قوی نزدیک کنسولگری‌های خارجی در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان رخ داد.

انفجار انتحاری نزدیکی کنسولگری ایران در ننگرهار+تصاویر
ابنا: این انفجار در نزدیکی کنسولگری‌های هند، پاکستان و ایران روی داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدین عینی، «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در حمله مهاجم انتحاری به تجمع کنندگان دریافت ویزا مقابل کنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار ۷ سرباز پلیس کشته و ۷ نفر زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲ مهاجم مسلح در نزدیکی کنسولگری پاکستان وارد ساختمانی شده‌اند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

«محمد ایوب سالنگی» معاون امنیتی وزارت کشور افغانستان در صفحه اجتماعی خود نوشت که دو مهاجم انتحاری دیگر این حادثه که در ساختمان یک مهمان خانه پناه گرفته و با نیروهای پلیس درگیر بودند، کشته شدند.

«عطا الله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار گفت بمب‌گذار به صف افرادی پیوست که برای گرفتن ویزا به کنسولگری پاکستان مراجعه کرده بودند و سپس خود را منفجر کرد.

این حمله انتحاری، دومین حمله ظرف کمتر از ۱۰ روز گذشته به کنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد است.

اولین حمله پانزدهم دی در نزدیکی این کنسولگری دو روز پس از آن رخ داد که مهاجمان نا‌شناس به کنسولگری هند در شهر مزار شریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان حمله کردند.

مهاجمان مسلح نا‌شناس با استقرار در طبقه سوم ساختمان کنسولگری هند در مزارشریف با نظامیان و نیروهای ویژه افغان درگیر شدند. این درگیری‌ها بعد از دو روز خاتمه یافت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به کنسولگری هند و پاکستان را در شهرهای مزار شریف و جلال آباد را برعهده نگرفته است.

تحلیلگران، افغانستان را محل جنگ نیابتی بین هند و پاکستان می‌دانند.

«پرویز مشرف» رئیس جمهوری پیشین پاکستان در گفت‌و‌گویی تصریح کرده است: جنگ نیابتی در افغانستان هنگامی آغاز می‌شود که پای هند به میان می‌آید و کابل باید کنسولگری‌های هند را در شهرهای افغانستان تعطیل کند زیرا این کنسولگری‌ها مشغول توطئه علیه اسلام آباد هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها