ارتش ترکیه یک روستای سوری را گلوله‌باران کرد

کد خبر: 485232

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در خنثی کردن حمله انتحاری تروریست‌های داعشی در دیرالزور و ادامه عملیات ارتش علیه تروریست‌ها خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: با وجودی که بیش از یک سال است تروریست‌های تکفیری داعشی، شهر دیرالزور در شرق سوریه را در محاصره خود دارند، این شهر همچنان در برابر داعشی‌ها مقاومت می‌‌کند، تکفیری‌ها برای اشغال دیرالزور و فرودگاه آن که مهمترین پایگاه نظامی ارتش سوریه در این منطقه به شمار می‌رود،‌تلاش می‌کنند.

شهر دیرالزور هفته گذشته شاهد شدیدترین حملات تروریست‌های داعشی به فرودگاه و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه بود که طی آن از صدها تروریست و د‌ه‌ها خودروی بمب‌گذاری شده از جمله دو تانک در این حملات مشارکت داشتند.

تروریست‌های داعشی حملات خود را بر سمت غرب شهر دیرالزور متمرکز کردند تا در جبهه ارتش سوریه رخنه کنند، آنها به طور همزمان به مواضع ارتش سوریه در پایگاه‌های الصاعقه، الهجانه، تله الاذاعه، محله‌های الراشدیه، الصناعه و الحویقه حمله کردند و توانستند روستای البغیلیه و انبارهای عیاش و الهجانه را اشغال کنند که همین موقع بود که تکفیری‌های بی‌رحم، در یک جنایت هولناک حدود 300 غیرنظامی سوری را قتل عام کردند و 300 نفر دیگر را ربودند.

نیروهای ارتش سوریه هم با واکنش سریع به این حملات توانست آنها را دفع کند و هتل فرات الشام و تپه الرواد و مجتمع مسکونی را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند و آنها را در برخی محله‌های روستای البغیلیه محاصره کنند، عملیات ارتش سوریه بر سمت شمال این روستا از سمت رودخانه فرات متمرکز است.

پیشروی ارتش سوریه در سایه پوشش هوایی جنگنده‌های سوری و روسی صورت گرفت که به مواضع داعشی‌ها در روستای حومه غربی و خطوط کمک رسانی به آنها در اطراف فرودگاه دیرالزور حمله کردند.

نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی هتل فرات الشام، امنیت سمت غرب را تامین و حملات انتحاری تروریست‌ها را خنثی کردند.

در سمت فرودگاه دیرالزور و پادگان تیپ 137، گروه تروریستی داعش در پیشروی در این مناطق ناکام ماند و جنگنده‌های ارتش همچنان مواضع و تحرکات تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند.

خبر دیگر این‌که نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع ملی، تپه و شهرک الاملیک در شمال شرقی منطقه الرحملیه در حومه شمالی شهر لاذقیه را در سایه رعب و وحشت و سرخوردگی گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند، این گروه‌‌ها طی روزهای اخیر متحمل شکست‌های پیاپی در برابر ارتش سوریه شده‌اند.

یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت نیروهای ارتش سوریه با پشیبانی جنگنده‌های روسی، به عملیات گسترده خود در حومه شمالی لاذقیه ادامه می‌دهند به طوری که کاملا به شهرک ربیعه دومین دژ گروه‌های تروریستی پس از سلمی نزدیک شده‌‌‌اند، سلمی اخیرا از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده بود.

ارتش ترکیه یک روستای سوری را گلوله‌باران کرد

با وجود طبیعت جغرافیایی دشوار و آب و هوای بارانی، ارتش سوریه به پیشروی در این منطقه ادامه می‌دهد و تاکتیک‌های نظامی‌ای را در پیش گرفته که با شرایط آب و هوایی منطقه تناسب دارد، چراکه تروریست‌ها از این شرایط برای تثبیت مواضع خود در کوه‌ها و جلوگیری از پیشروی ارتش استفاده می‌کنند.

همزمان با این تحولات، منابع محلی از داخل شهرک تل ابیض در حومه شمالی شهر الرقه در شمال شرقی سوریه اعلام کردند نظامیان ارتش ترکیه، این شهرک را با خمپاره و توپخانه هدف قرار دادند که چند نفر از مردم زخمی شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها