پولیتیکو: مقامات آمریکا عادت کرده‌اند تحریم ایران لغو نخواهد شد

کد خبر: 543478

نشریه آمریکایی «پولیتیکو» با اشاره به اینکه روسای جمهوری آمریکا به وضع تحریم علیه ایران عادت کرده‌اند تاکیدکرد این کشور از تحریم ایران دست برنخواهد داشت چرا که هزینه‌های این کار برای واشنگتن به مراتب کمتر از اقدام نظامی علیه تهران است.

روزنامه کیهان: نشریه آمریکایی «پولیتیکو» با اشاره به اینکه روسای جمهوری آمریکا به وضع تحریم علیه ایران عادت کرده‌اند تاکیدکرد این کشور از تحریم ایران دست برنخواهد داشت چرا که هزینه‌های این کار برای واشنگتن به مراتب کمتر از اقدام نظامی علیه تهران است.
«بنجامین ارسکس» «پولیتیکو» وضع تحریم‌های اقتصادی از سوی ایالات متحده و متحدانش را علیه کشورهایی که آنها را «سرکش» می‌دانند یک «عادت» و ابزار «رایج» در سیاست خارجی آنها توصیف کرد و در این باره عمدتا به تحریم‌های ضد ایرانی اشاره کرد.
وی همچنین در این خصوص تحریم‌هایی را یادآور شد که آمریکا علیه کره شمالی وضع کرده است و واشنگتن و اتحادیه اروپا طی دو سال اخیر بر سر بحران اوکراین علیه روسیه اعمال کرده‌اند.
وی افزود: «اکنون تحریمها در اقتصاد جهانی جایگاه تثبیت شده‌ای پیدا کرده‌اند و در واقع سیاستگذاران واشنگتن و بروکسل به این کار عادت کرده‌اند. روسای جمهوری آمریکا به تحریم ایران عادت کرده‌اند و «هیلاری کلینتون» نامزد احتمالی نهایی دمکرات‌ها به ابزار تحریم خیلی علاقه دارد و از سیاست «چماق و هویج» علیه این کشور استقبال می‌کند همان‌طور که از کاربرد این سیاست در مقابل کره‌شمالی استقبال می‌کند.
پولیتیکو تصریح کرد که در این خصوص نمی‌توان درباره سیاست احتمالی «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی نهایی جمهوری‌خواهان در خصوص تحریم‌ها به ویژه در مورد روسیه اظهارنظر کرد اما در این میان یک امر مسلم است و آن این است که سیاست‌‌گذاران کاخ سفید از ابزار تحریم علیه ایران دست برنخواهند داشت.

پولیتیکو افزود: در واقع، اعمال فشار اقتصادی ابزار بسیار مطلوبی برای آنهاست چرا که گرچه هزینه‌های گزافی برای آنها و متحدان اقتصادی و سیاسی آنها در نظام پولی و مالی جهان و همچنین نظام بین‌الملل به همراه دارد اما هزینه این اقدام اقتصادی از هر لحاظ در مقایسه با اقدام نظامی و توسل به زور علیه ایران کمتر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها