جریانی برای خسته کردن مردم!/ ستاد اقتصاد مقاومتی یا ستاد انتخاباتی دولت؟!

کد خبر: 567437

انتصاب نعمت زاده به جانشینی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مهم ترین موضوعی بود که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند

جریانی برای خسته کردن مردم!/ ستاد اقتصاد مقاومتی یا ستاد انتخاباتی دولت؟!
سرویس سیاسی فردا: انتصاب نعمت زاده به جانشینی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مهم ترین موضوعی بود که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند که بخشی از آن در ادامه می آید:
جریانی برای خسته کردن مردم!
حسین شمسیان حسین شمسیان، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان نوشت: پیشتر نوشته بودم: «بنظر می رسد جریانی در داخل کشور، با قفل کردن امور اقتصادی و معیشتی، قصد دارند مردم را خسته کرده تا به هر شرایط خفت بازی تن بدهند و ریل وابستگی را تحکیم کنند»
حالا انتصاب نعمت زاده به جانشینی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، آن حدس را ملموس تر کرده است.
کسی قرار است گره اقتصاد را باز کند که
می گفت: باید مدیر از خارج وارد کنیم!
همزمان با وزارت،چند ماه برای درمان گوشش به آلمان رفت و با جسارت گفت:با تکنولوژی درمان شده که هشتاد سال دیگر هم به ایران نمی رسد!!
شصت درصد صنایع کشور را در زمان وزارت تعطیل کرد!
همه تلاشش را کرد تا عرضه محصولات پتروشیمی را از بورس خارج کند!
ثروت افسانه ای چند هزار میلیاردی دارد در حالیکه در تمام طول نظام اسلامی، مسئولیت دولتی داشته است!
و....
این شخص قرار است چه کاری برای اقتصاد مقاومتی بکند!؟
بنظر می رسد حضور و نفوذ آن جریان کاملا جدی باشد.
پدیده عجیب تونجای گونِی
عبدالله شهبازی عبدالله شهبازی ، تاریخ نگار نوشت: تونجای گونِی ۴۴ ساله (متولد ۲۵ اوت ۱۹۷۲) هم‌اکنون با نام «ربی دانیال لوی» خاخام کنیسه «بنی یعقوب»‌ در تورنتوی کانادا است.
تونجای گونِی در ترکیه چهره‌ای جنجالی است. نام او در پیوند با پرونده ارگنه‌کن شناخته شد که در تحقیقات از مأموری مخفی با نام مستعار «ایپک» (ابریشم) سخن می‌رفت. بعدها روشن شد که این «منبع مخفی» تونجای گونی آن زمان یا «ربای دانیال لوی» امروز نام دارد.
پدر و مادر تونجای گونی، بنام‌های علی و عایشه، عضو فرقه «دونمه» بودند؛ یعنی در باطن پیرو شابتای زوی و در ظاهر مسلمان مقید. شابتای زوی یهودی است که در نیمه دوم سده هفدهم میلادی در عثمانی مدعی شد مسیح موعود است و پیروانی قابل توجه در میان یهودیان یافت. شابتای و پیروانش سپس دسته جمعی مسلمان شدند و فرقه‌ای گسترده و بانفوذ از «یهودیان مخفی» را بنیان نهادند.
خانواده تونجای گونی، مانند سایر دونمه‌ها، بعنوان مسلمان متشرع شناخته می‌شدند و مادرش در محله گول‌تپه به کودکان قرآن درس می‌داد. پدر تونجای بعنوان تکنسین در یک کالج هنرهای زیبا کار می‌کرد ولی در واقع مأمور مخفی «سازمان اطلاعات ملی ترکیه» (میت) بود.
تونجای گونی فعالیت سیاسی را از نوجوانی در یک مدرسه دینی وابسته به طریقت سلیمانیه در محله ایاز آقا شروع کرد. او مدعی است که بنیان‌گذاران مدرسه فوق نیز شابتایی بودند. (طریقت سلیمانیه یا سلیمانچی‌لر از طریقت‌های مهم اهل تسنن ترکیه است.)
تونجای گونی از ۱۶ سالگی (۱۹۸۸)،‌ یعنی زمانی که مدرسه می‌رفت، به فعالیت‌های مطبوعاتی مشغول شد. ابتدا در یکی از مجلات وابسته به روزنامه «صباح» و سپس در روزنامه «ملیت» و بعد در روزنامه «ینر»‌ کار می‌کرد. در سال ۱۹۹۱ بهمراه چند تن دیگر شبکه تلویزیونی «سامان یولو» را تأسیس کرد و در ۱۹۹۴ به همکاری با روزنامه‌های «ترجمان» و «آقشام» و شبکه تلویزیونی «اچ. بی. بی.» پرداخت.
تونجای گونی در ۵ مه ۱۹۹۷ به سربازی رفت ولی پس از چهار ماه، طبق قوانین ترکیه، به علت همجنس‌گرایی از خدمت معاف شد. تونجای گونی می‌گوید از روانپزشکی در آنکارا گواهی گرفت تا بتواند از خدمت سربازی معاف شود. (تونجای دو بار ازدواج کرد که هر دو به طلاق انجامید.) گونی پس از معافیت از خدمت سربازی با مجله نظامی «ینی استراتژی» همکاری می‌کرد. سردبیر این مجله امید اوغوزتان بود که هم‌اکنون به اتهام عضویت در شبکه ارگنه‌کن زندانی است.
در این دوران تونجای گونی جاسوس سرتیپ ولی کوچوک، از بنیان‌گذاران جیتم (سازمان اطلاعات ژاندارمری ترکیه)، بود ولی گفته می‌شود که در واقع نفوذی «میت» در «جیتم» بود و ولی کوچوک از این امر اطلاع نداشت.
روابط این جوان روزنامه‌نگار در سطوح عالی بود. رئیس تونجای گونی در روزنامه آقشام حیرت خود را به یاد می‌آورد زمانی که تونجای گونی سفیر ایالات متحده آمریکا در ترکیه، رابرت پیرسون، را برای بازدید به دفتر آقشام برد. رفتار خودمانی گونی، که یک کلمه انگلیسی نمی‌دانست، با پیرسون روابط نزدیک این دو را نشان می‌داد.
تونجای گونی در سال ۱۹۸۹ با فتح‌الله گولن در استانبول آشنا شد و روابط این دو ادامه یافت. او هر ماه گزارشی مفصل درباره دیدارهای خود با گولن برای محمد ایمور، معاون ضدتروریسم میت و ارشدترین مسئول فعالیت تونجای گونی، می‌فرستاد. عایشه اونال، خبرنگار هفته‌نامه سیاسی و پرتیراژ «نقطه»، که با واسطه تونجای گونی توانست با گولن مصاحبه کند، بعدها نوشت: «حیرت کردم وقتی رابطه نزدیک گونی ۲۲ ساله را با گولن دیدم.»
تونجای گونی پس از خروج از ترکیه ادعا کرد که جنبش گولن شاخه‌ای از ارگنه‌کن است و سرتیپ ولی کوچوک و فتح‌الله گولن از دوران عضویت در «کمیته مبارزه متحد ملی» یکدیگر را می‌شناختند و سازمان گولن ادامه «انجمن مبارزه با کمونیسم» است که جبهه غیرنظامی سازمان ضدچریکی (شبکه ناتو) بشمار می‌رفت.
تونجای گونی، ظاهراً از طریق کلیسای پروتستان، در فوریه ۱۹۹۹ ویزای ده ساله اقامت در ایالات متحده اخذ کرد، در ژوئن ۲۰۰۱ به آمریکا رفت و از سال ۲۰۰۴ در کانادا مقیم شد. او هم‌اکنون ریاست کنیسه «بنی یعقوب» را در تورنتو به دست دارد و خود را «ربای دانیل لوی» می‌خواند.
ستاد اقتصاد مقاومتی یا ستاد انتخاباتی دولت؟!
محمد ایمانی محمد ایمانی، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان نوشت: آقای نعمت زاده، رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی در انتخابات سال 92 بود. مرد هزار میلیاردی سپس به وزارت صنعت و تجارت گمارده شد. با وجود انتقادهای فراوان به عملکرد این وزارت، نعمت زاده همچنان وزیر ماند و به تازگی از سوی آقای جهانگیری به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منصوب شد. او معتقد به واردات مدیر از خارج است ! آقای وزیر بر سر خروج یا عدم خروج پتروشیمی از بورس با دولت و سایر وزارتخانه ها درگیر است و گفته می شود تفاوت ماجرا به رانت چند ده هزار میلیارد تومانی مربوط می شود. آیا 3سال بعد از انتخابات 92 همچنان مردم باید هزینه های گزاف آن انتخابات و انتخابات سال آینده را بپردازند؟ آن وقت تکلیف تعطیلی 60 درصد تولید و رکود اقتصادی و انتظارات به حق مردم و بار بر زمین مانده اقتصاد مقاومتی و دفاع در برابر هجوم دشمن در جبهه اقتصادی چه می شود؟
تهاتر نفت با گوسفند میان ایران و فرانسه
یاسر جبرائیلی سیدیاسر جبرائیلی، معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس نوشت: 130 هیئت ایرانی شامل دامپزشکان، کشاورزان، واردکنندگان و مربیان اسب به نمایشگاه دام SPACE در شهر رنه فرانسه رفته‌اند.
پایگاه خبری فارمرژورنال نیز نوشته است بخش دام و احشام فرانسه در این نمایشگاه بازار ایران را هدف گرفته است.
با توجه به اینکه در دوران پسابرجام صادرات نفت ایران به فرانسه از سر گرفته شده و روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت فقط به توتال فروخته می شود، و از سوی دیگر تحریم انتقال پول نفت به کشور برداشته نشده، حضور پرقدرت ایران در نمایشگاه دام space به ما می‌گوید تهران و پاریس نفت را با #گوسفند تهاتر خواهند کرد.
خبرگزاری بلومبرگ فوریه سال جاری میلادی نوشته بود "بانک های اروپایی همچنان از برقراری ارتباط با سیستم بانکی ایران خودداری می کنند و به همین دلیل شرکت ملی نفت ایران به عملیات تهاتر روی آورده است."
دولت سابق در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم خرید نفت ایران، در اقدامی پیش دستانه صادرات نفت به انگلیس و فرانسه را متوقف کرد که این اقدام، قیمت نفت را به بیش از ۱۲۰ دلار رساند.
دردسر‌های روحانی و اصلاح طلبان
رضا سراج رضا سراج ، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: ناکارآمدی دولت روحانی و عدم تحقق وعده‌های او، انباشت مطالبات اجتماعی را بوجود آورده است. از این رو در انتخابات 96 شاهد رقابت دو روند « وضع موجود-تغییر وضع موجود » خواهیم بود.
دردسرهای روحانی در انتخابات 1396:
آقای روحانی روحانی به عنوان دولت مستقر، نماد وضع موجود است. نارضایتی عمومی از وضع موجود، باعث می‌شود که روحانی نتواند مطالبات انباشته شده اجتماعی را به کنش سیاسی تبدیل نماید. این موضوع مهمترین دردسر روحانی برای دستیابی به پیروزی در انتخابات 1396 است.
دردسرهای اصلاح طلبان در انتخابات 1396:
در حالی که روحانی به دلیل ناکارآمدی و نارضایتی عمومی، فاقد پایگاه اجتماعی برای پیروزی در انتخابات 1396 است؛ ائتلاف اصلاح طلبان با روحانی، سبد رای آنان را همانند رای معین در انتخابات 84 خالص می سازد. واقعی شدن وزن اجتماعی جریان اصلاحات، مهمترین دردسر این جریان خواهد بود.
نتیجه: حمایت اصلاح طلبان از روحانی نه تنها مشکل وی را حل نمی کند، بلکه آنان را دچار بحرانهای عمیق می کند. بنابراین روحانی اولین رئیس جمهور چهار ساله است و اصلاح طلبان نیز ناگزیر به بازی دو سر باخت خواهند شد. «حمایت از روحانی و شکست در انتخابات » و یا «عبور از روحانی و شکست در انتخابات»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها