اسنادی که اسنودن منتشر کرده صحت دارد ولی نباید منتشر می‌کرد!

کد خبر: 568837

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که بعد از افشای اسناد سری آژانس متبوع خود، به روسیه پناهنده شده و از اوت 2013 تاکنون در این کشور اقامت دارد، گزارش اخیر کنگره آمریکا درباره خود را مخدوش اعلام کرد و گفت؛ این گزارش حیثیت قانونگذاران در ایالات متحده را پایین می‌آورد.

روزنامه کیهان: ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که بعد از افشای اسناد سری آژانس متبوع خود، به روسیه پناهنده شده و از اوت 2013 تاکنون در این کشور اقامت دارد، گزارش اخیر کنگره آمریکا درباره خود را مخدوش اعلام کرد و گفت؛ این گزارش حیثیت قانونگذاران در ایالات متحده را پایین می‌آورد.
به گزارش سایت رجانیوز، کمیته امور اطلاعاتی نمایندگان کنگره آمریکا در گزارش خود اعلام کرده است که «اکثریت مطلق اسناد سرقت شده توسط ادوارد اسنودن جزو اسرار سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا بودند» در این گزارش آمده است «اسنودن لطمه عظیمی به امنیت ملی آمریکا وارد کرده است و اسناد سرقت شده و سپس منتشر شده از سوی اسنودن، برای دشمنان آمریکا بسیار جالب هستند و می‌تواند توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، چین و ایران مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.»
گفتنی است در گزارش کنگره، صحت اسنادی که اسنودن منتشر کرده است انکار نشده بلکه تنها به خسارت‌آفرین بودن این اسناد برای حیثیت اطلاعاتی و امنیتی آمریکا استناد شده است.

این اسناد نشان می‌دهد که آمریکا نه فقط از مردم این کشور و تمامی روابط خصوصی و اقتصادی آنها جاسوسی می‌کند بلکه زندگی خصوصی میلیون‌ها اروپایی را نیز تحت کنترل اطلاعاتی خود گرفته است. انتشار اسناد جاسوسی و شنود تلفنی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که از متحدان بسیار نزدیک آمریکاست، از جمله اسنادی بود که ادوارد اسنودن منتشر کرد. انتشار این اسناد با اعتراض گسترده مردم آلمان به آنگلا مرکل روبرو شد ولی مرکل در اقدامی غیرمنتظره از آمریکا با عنوان دوست نزدیک دولت آلمان یاد کرده و اعلام کرد که از این اقدام آمریکایی‌ها ناراحت نشده است!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها