پیشگیری از تعارضی شبیه به وقایع سال ۸۸

کد خبر: 571812

صحبت های رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه و واکنش به حواشی از خبر نهی شدن احمدی نژاد برای حضور در انتخابات مهم ترین موضوعی است که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند.

پیشگیری از تعارضی شبیه به وقایع سال ۸۸
سرویس سیاسی فردا: صحبت های رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه و واکنش به حواشی از خبر نهی شدن احمدی نژاد برای حضور در انتخابات مهم ترین موضوعی است که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:
محمدی مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي "فصل الخطاب" است. "فصل الخطاب" يعني پايان بحث و عمل به حجت، نه آغاز مجادله، مصادره به مطلوب و قيل و قال. اكنون براي كسي در پي عمل به تكليف است، تكليف روشن است و براي كسي كه نيست هم، همچنين. اين بحث ها را بايد پايان يافته تلقي كرد؛ اينكه از اين به بعد چه مي شود به بسياري عوامل بويژه رفتار خود آقاي احمدي نژاد بستگي دارد. مهم اين است كه همه، درباره آن سوي ديگر داستان، يعني پايان دولت غربگرا در ايران متفق شوند.
اندازه گیری میزان انحراف سیاست خارجی دولت یازدهم با متر اندیشه های امام (ره)
ظهره وند ابوالفضل ظهره وند، سفیر سابق ایران در افغانستان نوشت: اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین(ع)را با دست های خود ویران نماید،
ان وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند،
ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها،
نه یک ایران با هویت ایرانی اسلامی بلکه ایرانی که شناسنامه اش را آمریکا و شوروی صادر کند،
ایرانی که ارابه سیاست آمریکا یا شوروی را بکشد
وامروز همه مصیبت و عزای آمریکا و شوروی و غرب در این است که نه تنها ملت ایران از تحت الحمایگی آنان خارج شده است که دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می کند.
(پیام به مناسبت سالگرد کشتار خونین در مکه و قبول قطعنامه 598_۶۷/۴/۲۹)
ملاحظه : دعوت سایر کشورها به خروج دیگران از تحت الحمایگی قدرتها نه صرفا در شعار و مواضع اعلانی بلکه با عرضه مدلهای کارامد و قابل تکرار از حگومت داری / جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی ! به عنوان یک مسیر و پارادایم متعارض و جایگزین مورد نظر امامین خمینی و خامنه ای بوده و میباشد . .
چنین رویکرد و تفکری عملیاتی شدنش در شکل ارایه مدلهای جایگزین بمثابه تهدید جدی و عینی برای لیبرالیسم جهانی است و به همین خاطر با توسل به تمامی شگردها و در راس ان نفوذ مترصد ناکارامد سازی و مایوس سازی ملت انقلابی ایران میباشند.
پیشگیری از تعارضی شبیه به وقایع سال ۸۸
شهبازی عبدالله شهبازی، تاریخ نگار نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ ایران با انتخابات ۸۸ یا ۸۴ و ماقبل آن یک تفاوت اساسی دارد که به فضای خاص منطقه خاورمیانه بازمی‌گردد. تصورم، بعنوان کسی که دنبال می‌کند اخبار منطقه را، این است که سناریوی مفصلی نوشته شده برای انتخابات ۹۶ ایران که محوریت آن همین دوقطبی کردن جامعه است و ایجاد تعارضی شبیه به سال ۱۳۸۸ که این بار کار را تمام کند. احتمالاً مثلاً توأم شود با حملات مسلحانه فرقه رجوی و دیگران. مقدمات را در اجلاس پاریس فرقه رجوی و اعلام اخیر حزب دمکرات کردستان ایران دال بر جنگ مسلحانه دیدیم.
به گمان من، رهبری با اشراف بر این مسائل حرکت بزرگی کردند و سناریوی طراحی شده را بهم زدند. طراحان مجبورند سناریوی خود را بازنویسی کنند.
عبدالهی محمد عبدالهی، سردبیر خردنامه همشهری نوشت: رهبر انقلاب در درس خارج فقه، توصیه خود به احمدی نژاد برای نیامدن در انتخابات را علنی کردند. موضوعی که علنی کردن آن تاکنون در مورد شخص دیگری سابقه نداشته است.
رهبر انقلاب در این سخنان در جمله ای می فرمایند: "گفتند چرا پشت بلندگو نگفته؟ این هم پشت بلندگو.".. معنای این سخن آن است که برخی افراد، حاضر به پذیرفتن توصیه رهبر انقلاب نبوده اند و ایشان با علنی کردن آن، حجت را بر آنها تمام کرده است.
این اولین بار نیست كه احمدي نژاد در معرض آزمون نهي از جانب رهبري قرار گرفته اند، نهي از حضور در عرصه هاي خطير يا تصميمات خطير، تاکنون بارها اتفاق افتاده است که موضوع عزل مشایی از معاون اولی احمدی نژاد در سال 88 از این جمله بود.
بايد ديد در اين آزمون احمدي نژاد كه روزي توسط رهبري انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه با نظراتي نزديكتر از هاشمي توصيف شد ولي در آزمونهاي مختلفي اين جايگاه را از دست داد، مجددا در اين آزمون هم مردود ميشود و خود را از منظومه اصحاب انقلاب اسلامي و رهبري هوشمند آن دور و خارج ميكند يا خیر.
اینجاست که ادعای ولایتمداری احمدی نژادیون مشخص خواهد شد.
گنجی عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت: بلاخره مقام معظم رهبری توصیه خود به احمدی نژاد را علنی کردند.اگر احمدی نژاد متواضعانه این کار را می کرد بهتر بود.اما جذاب ترین بخش سخن اینجا بود که وحدت بخش ً و حجت ساز شد:"می گویند چرا پشت بلندگو نمی گوییداین هم پشت بلندگو"
یقینا هم احمدی نژاد لبیک خواهد گفت و این موضوع را در تقویت ولایت بکار خواهد گرفت وهم وحدت جبهه انقلاب اسلامی بهتر از دیروز خواهد بود
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها