۲ لایحه از مجلس به مجمع تشخیص ارجاع داده شد

کد خبر: 578919

نمایندگان مجلس با اصرار بر مصوبه قبلی خود در مورد لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و ارمنستان، این لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 27 مهرماه) قوه مقننه، مجددا بر مصوبه قبلی خود در مورد لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان با 167 رای موافق، 20 رای مخالف و 7 رای ممتنع اصرار کردند. لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان که پس از تصویب مجلس مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مجددا مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به نظر کمیسیون مربوطه و همچنین نمایندگان حاضر در جلسه علنی مجلس همچنان مصوبه قبلی مورد تصویب قرار گرفت. براساس ماده واحده این لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان مشتمل بر یک مقدمه و 22 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان ذکر شده در اجرای ماده 20 این موافقتنامه رعایت اصول هفتاد و هفتم و یکصد و بیست و پنجم قانون اساسی و در اجرای ماده 21 آن رعایت اصل یکصد و سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.
همچنین نمایندگان مجلس لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چنین در مورد معاضدت حقوقی دوجانبه در موضوع کیفری را که از سوی شورای نگهبان به مجلس ارجاع شده بود، بررسی کردند. وکلای ملت با 152 رای موافق، 13 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند که براین اساس این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. براین اساس، این لایحه در جلسه هفتم شهریور ماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود که شورای نگهبان در بررسی این مصوبه ایراداتی را به آن وارد دانسته بود. پس از ارجاع این لایحه به مجلس شورای اسلامی، کمیسیون حقوقی و قضایی بر مصوبه قبلی مجلس اصرار داشت و گزارش خود را به صحن علنی ارائه کرد. بهارستان‌نشینان نیز با تصویب گزارش کمیسیون قضایی، این لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها