اوباما همان قدر جنایت کرد که جرج بوش مرتکب شد

کد خبر: 585860

رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا خود را طرفدار حقوق بشر معرفی کرد اما دولت ایالات متحده در دوره بوش و اوباما به یک اندازه جنایتکار بود.

روزنامه کیهان: روزنامه لبنانی السفیر با بررسی کارنامه 8 سال ریاست‌جمهوری اوباما نوشت: اوباما در مبارزات انتخاباتی سال 2008 سعی کرده بود خود را متفاوت از بوش نشان دهد اما بعدها از بیان وجود اشتراک خود با بوش هراسی نداشت.
السفیر با بیان اینکه اوباما جنگ‌طلبی همانند بوش است، می‌افزاید: اوباما خود را به عنوان فردی بشر‌دوست که دارای حسن اخلاقی والایی است معرفی کرد و تصریح کرده بود در دوره ریاست‌‌جمهوری خود به سلسله جنگ‌های جرج بوش پایان خواهد داد؛ ولی نه تنها خط پایانی برای جنگ‌های متعصبانه قرار نداد بلکه حتی سعی کرد آنها را با روش‌ها و طرح‌های جدید دنبال کند و در برابر درد و مصیبت مردم کشورهایی که قربانی سیاست‌های ضد‌بشری آمریکا شدند با خونسردی تمام برخورد کرد. به نظر می‌رسید باید با آمدن اوباما جنگ عراق و افغانستان متوقف شود ولی در زمان ریاست‌جمهوری وی تعداد شبه‌نظامیان عراق و سوریه فزونی گرفت، و جنگ سوریه تبعات و پیامدهای مخرب فراوانی را به دنبال داشت که شامل افزایش تعداد کشته‌شدگان، تخریب و ویرانی، و در نهایت موج گسترده مهاجرت که منجر به آواره شدن میلیونها نفر شد.

اگر جرج دبلیو‌بوش عراق را ویران کرد اوباما نیز شرایط تخریب سوریه را مهیا کرد. اگر اولی در دوران ریاست‌جمهوری خود فجایع زیادی به بار آورد، دومی نیز در این زمینه کوتاهی نداشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها