مردم می‌گویند صد رحمت به احمدی‌نژاد

کد خبر: 588356

روحانی امروز باید بازار و جیب مردم را تکان بدهد. مناطق حاشیه نشین و روستاها چشم به راه هستند تا تحولی ایجاد شود. اگر نمی توان یارانه این قشر را افزایش داد نباید هم دلهره در میانشان ایجاد کرد که آیا یارانه شان قطع می شود یا نمی شود؟

مردم می‌گویند صد رحمت به احمدی‌نژاد
محسن رهامی
سرویس سیاسی فردا: محسن رهامی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در خصوص عملکرد اقتصادی دولت به خبرنگار فردا گفت: دولت برای گشودن برخی از بن بست ها مانند تحریم ها و بلوکه شدن درآمد فروش نفت ایران قدم خوبی برداشته؛ اما آثار و تبعات آن به بدنه جامعه نرسیده و قفل شدید رکود اقتصادی که کشور دچار آن شده، گشوده نشده است.
وی در خصوص ترمیم کابینه افزود: در خصوص تغییر کابینه ما فکر می کردیم که دولت، در بخش اقتصاد تغییراتی را ایجاد کند و میان مردم نیز این سوال مطرح است که مشکل ما در این بخش ها نبوده که تغییر ایجاد شده.
رهامی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد اصلاح طلبان به روحانی درباره ترمیم کابینه چه بوده است، گفت: در ترمیم کابینه آنچه رخ داد نظر مدیران و مشاوران اطراف خود ایشان بود نه نظری از ما خواستند و نه جلسه ای با ما داشتند»
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص تغییرات در این سه وزارت خانه در 6 ماه پایانی دولت تاکید کرد: بعید می دانم در پنج شش ماهه باقیمانده تغییر و تحولی صورت بگیرد؛ اما باید پاسخگوی انتظارات جامعه باشیم. با این تغییر و تحول برای فرهنگیان که قشر عظیمی هستند نمی شود معجزه کرد.
وی ادامه داد: مردم می خواهند بدانند در حوزه اقتصادی نتیجه برجام و رفع تحریم ها به اقتصاد خانواده و رونق اقتصادی کمک می کند یا نه؟ که متاسفانه در این حوزه ها جواب مثبت نیست و تحول جدی و عملی دیده نمی شود.
این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم می گویند صد رحمت به احمدی نژاد که وعده یارانه چند برابر می داد، تصریح کرد: روحانی امروز باید بازار و جیب مردم را تکان بدهد. مناطق حاشیه نشین و روستاها چشم به راه هستند تا تحولی ایجاد شود. اگر نمی توان یارانه این قشر را افزایش داد نباید هم دلهره در میانشان ایجاد کرد که آیا یارانه شان قطع می شود یا نمی شود؟ این برای جامعه ای که پر از نفت و گاز و معادن بزرگ کم نظیر است، خوب نیست.
وی ادامه داد: مقصر رکود بازار هم دولت قبلی بوده است و هم دولت فعلی به دلیل نداشتن برنامه اقتصادی.
رهامی با بیان اینکه مردم شهرهای مختلف انتقادات زیادی نسبت به اقتصاد جامعه دارند، خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه ما در حوزه ورزش و فرهنگ نبوده مشکل اصلی در حوزه اقتصاد بوده است و به نظر من رونق اقتصادی و صنعت و رکودی که در جامعه ایجاد شده اولویت بیشتری داشته است. روحانی باید این خلا ها رو پر کرده و اقتصاد را تقویت کنند.
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که چرا روحانی تیم اقتصادی دولت را تغییر نداد، گفت: شاید به جایگزین قوی تری نرسیده یا اعتماد بیش از حد به تیم اقتصادی فعلی خود دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها