ترامپ روز به روز عاقل‌تر خواهد شد/ اعتراض به وضع موجود پیام رای آمریکایی‌ها است

کد خبر: 589616

هیچ فرقی بین کاندیداهای ریاست جمهوری و روسای جمهوری برای ما وجود ندارد. پشت پرده سیاست آمریکا و لابی‌ها استراتژی‌ها را تنظیم می‌کنند و کمترین تغییرات با انتخابات رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

ودود حیدری - کارشناس مسائل سیاسی سرویس سیاسی فردا:

دکتر ودود حیدری با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین روسای جمهوری آمریکا در حوزه منافع ملی و انقلابی برای ما وجود ندارد، گفت: «هر کاندیدایی با هر شعار و شکل مختلفی در انتخابات شرکت می کند اما در نهایت، تغییری صورت نمی گیرد. مثلا ترامپ با چهره معترض و جنگ طلبی و... ظهور و بروز داشت ولی در اولین نطقش گفت که ما با هیچ کشوری دشمنی نداریم و به دنبال منافع ملی خود هستیم. مطمئن باشید او پس از این عاقل‌تر هم خواهد شد. لذا هیچ فرقی بین کاندیداهای ریاست جمهوری و روسای جمهوری برای ما وجود ندارد. پشت پرده سیاست آمریکا و لابی‌ها استراتژی‌ها را تنظیم می‌کنند و کمترین تغییرات با انتخابات رئیس جمهور صورت می‌گیرد.»

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جریان غربگرای کشور طرفدار ریاست جمهوری هیلاری کلینتون بودند و این را در صفحه اول روزنامه‌هایشان هم منعکس کردند، گفت: «شاید آن‌ها فکر می‌کردند که در حوزه برجام او بهتر منافع ملی را تامین کند.»
حیدری با تاکید به اینکه رای به ترامپ نشانه جریان اعتراضی به وضع موجود در آمریکا است، افزود: «جریان غالب حاکمیت آمریکا پشت سر هیلاری بودند. شبکه های تلویزیونی جریان رسانه‌ای، هنرمندان و ورزشکاران و... همه دنبال رای آوری کلینتون بودند. لذا رای مردم به ترامپ را می‌توان نه به وضعیت موجود اقتصادی و سیاسی امریکا دانست. جریانی که نگاه اعتراضی دارند، انتخابات را تحریم نکرده و به کاندیدای که نه به وضع موجود می‌گوید رای می‌دهند آنهم فردی که نه سابقه اجرایی و سیاسی قابل توجه ندارد و صرفا یک پولدار در حوزه ساختمان بوده است.»
حیدری با بیان اینکه نگاه به خارج از مرزها حلال مشکلات ما نیست، تصریح کرد: «خاصیت برجام این بود که نشان داد خارج از مرزها کسی عاشق چشم و ابروی ما نیست. مردم به این تجربه رسیدند که استکبار عاشق چشم و ابروی ملت های ضعیف نیست و اگر ما می‌خواهیم

در مقابل قدرت ها و استکبار از منافع ملی خود دفاع کنیم تنها راهش نگاه به داخل و توجه به جوانان خودمان و برگشت به گفتمان انقلاب است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها