تاکید امیر اسماعیلی برتقویت و حمایت از پدافند هوایی

کد خبر: 593802

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش تأکید کرد که باید درآمد حاصل از امن‌سازی فضای کشور در اختیار حوزه دفاعی کشور قرار گیرد تا تقویت و حمایت از پدافند هوایی به‌طور واقعی عملی شود.

خانه ملت: سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: نخستین دستور کار جلسه کمیسیون، تعیین تکلیف اعضای هیأت تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده‌ها و ستانده‌های این حقوق بر اساس پیگیری‌ها، برنامه‌ها و احکام صادر شده بین‌المللی بود.
در این جلسه، قبل از انتخاب اعضای هیأت، بحث مفصلی پیرامون انتخاب آمریکا، نتیجه آن و آثار و ابعاد آن صورت گرفت و پیشنهاد فلاحت پیشه مبنی بر تهیه و صدور بیانیه‌ای رسمی پیرامون انتخابات آمریکا از سوی کمیسیون به تصویب رسید.همچنین در این جلسه، لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح نیز به رأی گذاشته شد و به تصویب کمیسیون رسید.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ادامه جلسه، امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی همراه با معاونین خود حضور یافته و گزارش جامعی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده پدافند هوایی ارائه کردند.
نقوی حسینی تصریح کرد: اسماعیلی با اشاره به تعداد پایگاه‌ها فرامنطقه‌ای و نفرات حاضر در منطقه اعلام کرد که حجم سنگینی از فعالیت را برای پدافند هوایی تعریف می‌کند و نیازمند رهگیری است. مضاعف بر آن، پروازهای عبوری نیز حجم گسترده‌ای از فعالیت و رهگیری را نیاز دارد. استقرار پایگاه‌های موشکی (پاتریوت‌ها) فرا منطقه‌ای نیز مستلزم حجم گسترده و اقدامات استراتژیک است. باید به حجم مذکور، استقرار شناورهای فرا منطقه‌ای در منطقه را اضافه کرد که باید رصد کامل شود. نکته مهم‌تر اینکه با ایجاد فضای امنیتی غیرمستقر نیز حجم فعالیت پدافند هوایی را چند برابر کرده است. از سوی دیگر مسیرهای عبوری امن فضای کشور حدود 6 برابر شده است و به همین جهت ایکائو اعلام می‌کند که فضای ایران امن‌ترین فضای پروازی است.
وی گفت: اسماعیلی همچنین اعلام کرد که فقط در سال 94، 440 هزار فروند معادل روزانه یک هزار و 200 فروند از آسمان ایران سفر کرده است، در همین سال حداقل 66 میلیون نفر مسافر خارجی از فضای ایران سفر کرده و پدافند هوایی در همین سال حدود 5 هزار اخطار داده، به همین جهت ایکائو اعلام کرده که فضای ایران امن‌ترین آسمان منطقه است و این از افتخارات جمهوری اسلامی و البته از افتخارات پدافند هوایی است، پدافند هوایی مانند سازمان هواپیمایی کشور نیست که فقط اعلام ورود هواپیما در فضای کشور را دریافت کند بلکه در کل مسیر تا خروج از فضای کشور را رصد می‌کند.
نقوی حسینی گفت: اسماعیلی در پایان گزارش خود پیشنهاد داد که با توجه به حجم فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده پدافند هوایی و اولویتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ و تأکید کردند که پشتیبانی و حمایت از پدافند هوایی را در اولویت خود قرار دهید و این یک اولویت واقعی است، درآمد حاصل از امن سازی فضای کشور را نیز در اختیار حوزه دفاعی کشور و پدافندهای کشور قرار دهید تا تقویت و حمایت از پدافند هوایی به‌طور واقعی عملی شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: پس از توضیحات امیر سرتیپ اسماعیلی، اعضای کمیسیون ازجمله ذوالنوری، کواکبیان، حسین بیکی، گودرزی، جمالی، رضایی، نقوی حسینی و دهقانی اظهارنظر کرده و بر حمایت و تقویت پدافند هوایی تأکید کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها