تورم و گرانی نتیجه گران شدن قیمت ارز

کد خبر: 594808

افزایش قیمت ارز، تورم و گرانی را با خود به همراه خواهد داشت.

روزنامه کیهان: روزنامه جوان در گزارشی نوشت: عبور بهای دلار از مرز 3 هزار و 730 تومان در شرایطی که در رکود اقتصادی و دوران پساتحریم به سر می‌بریم از منظر کارشناسان اقتصادی به عنوان شکست سیاست‌های اقتصادی دولت معرفی شده و نوید دهنده بازگشت تورم با غول حجم نقدینگی بیش از هزار و 120 هزار میلیارد تومانی است.
به گزارش «جوان» روحانی که در مبارزات انتخاباتی خود افزایش بهای ارز را حتی در دورانی که کشور با تحریم مواجه بود ناشی از سوء مدیریت‌ها می‌دانست، امروز با گذشت بیش از 38 ماه از دولتش شاهد حرکت بهای دلار به سطوحی بالاتر از 3 هزار و 700 تومان است.
این اتفاق، بازگشت مجدد تورم را به همراه خواهد داشت زیرا پایه‌های تولید در کشور به دلیل رکود متزلزل شده است و از آنجا که به واردات نیازمندیم رشد بهای ارز افزایش بهای کالا را در بازارها به همراه خواهد داشت. هر زمانی که بانک مرکزی نرخ دلار دولتی را چند ریال افزایش داد، بهای دلار در بازار آزاد چند برابر رشد داشت و به نظر می‌رسد یک بازی در حوزه ارزی شکل گرفته است تا بهای ارز به شکل کاملاً تصنعی افزایش یابد.

در این بین از زمان کاهش نرخ سود شاهد خروج منابع از بانک‌ها به سمت بازار ارز و طلا بوده‌ایم، به طور نمونه طی روزهای گذشته متواتر برخی از مشتریان بانک‌ها با روزنامه جوان تماس گرفته‌اند که بانک پول نقد نمی‌دهد و می‌گوید پول نداریم مبلغ را در کارتتان واریز می‌کنیم، بروید از سایر بانک‌ها پول نقد دریافت کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها