کابوس پاسخگویی در مناظره ستاد روحانی را دستپاچه کرده؟ / کمپین انتخاباتی دولتی‌ها با تخریب قالیباف

کد خبر: 660526

روحانی در دوران چهارساله دولت تدبیر و امید با بحران ناکارآمدی روبه رو بود. از همان ابتدا با وعده حل پرونده هسته ای ایران و به تبع آن رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی به کارزار انتخاباتی وارد شد؛ اما در عمل هیچ کدام از وعده ها به سرانجام نرسید.

کابوس پاسخگویی در مناظره ستاد روحانی را دستپاچه کرده؟ / کمپین انتخاباتی دولتی‌ها با تخریب قالیباف
وقتی کابوس پاسخگویی در مناظره ستاد روحانی را دستپاچه می‌کند!
سرویس سیاسی فردا: حسن روحانی به طرز باورنکردنی انتخابات ریاست جمهوری را بد شروع کرد. روحانی در اولین کنفرانس خبری سال جدید در ۲۱ فروردین ماه در پاسخ به سوال خبرنگاری با تکذیب وعده صد روزه در رقابت های انتخاباتی سال 92 گفت: «آدمی که عقل نداشته باشد می‌گوید در 100 روز مشکلات را حل می‌کند.» این خبر به شدت موج منفی گسترده‌ ای را علیه روحانی در افکار عمومی و فضای رسانه‌ای کشور ایجاد کرد و طرفداران وی را در موضع انفعال قرار داد.
این گفته روحانی در کمتر از یک ماه مجددا تغییر کرد. وی روز گذشته هنگام ورود به سازمان صدا و سیما برای ضبط برنامه تلویزیونی، درباره برنامه عملی خود درخصوص رونق تولید، خروج از رکود و حل بیکاری گفت: اقداماتی در طول این سه سال و نیم انجام گرفته است که آن اقدامات باید ادامه پیدا کند یک اقدامات جدیدی هم هست که در برنامه صد روزه! و همچنین در برنامه چهار سال انجام خواهد شد.
دومین اتفاقی که برآیند آن باز هم برای روحانی منفی بود، کاندیداتوری اسحاق جهانگیری است که طی آن روحانی از یک کاندیدای متعارف انتخاباتی به کاندیدای دوپینگی تبدیل شده و بیش از پیش نقاط ضعف رئیس‌جمهور مستقر را یادآوری می کند که حتی توانایی دفاع از عملکرد چهارساله اش را هم ندارد.
بیشتر بخوانید: لطفا مناظره‌ها را غیرزنده کنید!
داستان پر تنش مناظره های انتخاباتی
اما موضوع ضبطی شدن مناظره های کاندیدا نقطه عطف موج منفی هایی بود که این روزها یک به یک به دست شخص روحانی و اطرافیانش اتفاق می افتد. هرچند مناظره ‌های کنترل شده انتخاباتی با فشار افکار عمومی، رسانه‌ها و کارشناسان طی دو روز، دولت را به عقب نشینی وادار کرد اما حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه ای حسن روحانی در جلسه‌ای که اخیراً در دانشکده صداوسیما و به صورت غیرخصوصی برگزار شده، رسماً از عوامل برگزاری مناظره ‌ها خواست که سوالات را هم در اختیار کاندیداها و مردم قرار دهند و مناظره‌ها در چارچوب این سوالات از پیش اعلام شده برگزار شود!
پس از آن بود که با اعلام رسمی برگزاری اولین مناظره زنده در جمعه پیش رو، محمد علی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت که وی خواهان برگزار نشدن اولین مناظره در جمعه هفته جاری است به این دلیل که می خواهد به سفر استانی برود این در حالی است که این دولتی طی 4 سال سفرهای استانی معدودی داشته و نمی‌تواند این موضوع را به عنوان دلیل موجه مطرح کند. اوج کنش ها در خصوص مناظره ها مربوط به گفته های حسام آشنا بود که روز گذشته به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. آشنا در همان جلسه‌ای که در دانشکده صداوسیما برگزار شده بود در بخشی از گفته هایش که با چاشنی توهین به کاندیداها نیز همراه بود در قالب انتقاد از صدا و سیما می گوید: «چرا صداوسیما نباید مجری داشته باشد که کاندیداها مثل سگ از او بترسند! بعد از تذکر یکی از حاضران در اطراف آشنا، او می‌گوید: نگفتم که سگ چه کسی است!»
بیشتر بخوانید: فرار به جلوی روحانی با تخریب قالیباف
به نظر می رسد کارنامه نه‌ چندان قابل دفاع دولت در عرصه‌ های مهم اقتصادی، معیشتی و... مهمترین عامل نگرانی ‌های مقامات دولتی از مناظره ‌هاست. روحانی در دوران چهارساله دولت تدبیر و امید با بحران ناکارآمدی روبه رو بود. از همان ابتدا با وعده حل پرونده هسته ای ایران و به تبع آن رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی به کارزار انتخاباتی وارد شد؛ اما در عمل هیچ کدام از وعده ها به سرانجام نرسید.
حمله به قالیباف در آفتاب یزد
حمله آرمان به قالیباف
کمپین انتخاباتی دولتی‌ها با تخریب قالیباف
حمله به قالیباف هر روز در صفحه اول روزنامه حامی دولت تکرار می‌شود
صد روز اول و دوم و سوم و... آمد و تمام شد؛ اما خبری از تغییرات نبود. روحانی و دولتمردان همه تغییرات را به برجام گره زده بودند. همان برجامی که قرار بود آفتاب تابان باشد بعد از یک سال و نیم از اجرایی شدن جز عقب نشینی از دستاوردهای هسته ای نتیجه دیگری نداشت و هنوز در حوزه نقل و انتقالات بانکی به طور جدی مشکل داریم. از سوی دیگر پس از رایزنی های متعدد با سرمایه گذاران خارجی هنوز سرمایه گذاری هایی که منجر به تغییر جدی و محسوس در معشیت و حوزه اشتغال شود، ایجاد نشده و بالعکس تعدادی از کارخانه های قدیمی به دلیل رکود تعطیل شدند و بر تعداد بیکاران افزوده شد. این ادله را که کنار هم می گذاریم دلیل پرخاشگری ها و تخریب دولتی ها و رسانه های همسو با آنان در این روزها تبیین می شود. دولتی ها در روزهای گذشته به جز تخریب رقیب اصلی روحانی در انتخابات، یعنی قالیباف و زیرسوال بردن و تمسخر وعده های کارشناسی شده او کار دیگری انجام نداده اند. حال باید منتظر ماند و دید حسام آشنا، فرمانده عملیات روانی روحانی در روزهای آینده برای فرار از پاسخگویی دولت چه برنامه ای خواهد داشت!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها