ترقی:اجرای سند ۲۰۳۰ عبور از ارزش‌های اسلامی است

کد خبر: 666479

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو به معنای عبور از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در سطوح مختلف از خانواده تا مدارس است.

باشگاه خبرنگاران:عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو به معنای عبور از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در سطوح مختلف از خانواده تا مدارس است.
"حمیدرضا ترقی" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، پیرامون پذیرش سند ۲۰۳۰ یونسکو و آسیب هایی که به فرهنگ اسلامی ایرانی می‌زند، اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ در بیست آذرماه سال ۹۵ توسط برخی مسئولین دولتی از جمله وزرای علوم و آموزش و پرورش رونمایی شد، این سند الگوی بومی شده و بازتاب آرمان‌های چهارم از مجموعه آرمان‌های توسعه پایدار یونسکو است.

وی ادامه داد: این سند به دنبال جهت دهی جهانی نظام آموزشی کشور‌ها در تمامی سطوح است و اهداف انحرافی قابل توجهی دارد که متاسفانه برخی از مسئولین آموزش عالی آن را امضا کرده اند. ترقی به اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو اشاره کرد و گفت: تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای غربی، تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسی، آموزش جامع جنسی به نوجوانان و جوانان و آموزش حقوق بشر غربی در کشورهای امضا کننده سند از جمله اهداف و انحرافات این سند می‌باشد. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی آموزش با بیان اینکه آموزش شهروند جهانی براساس هنجارهای غربی از دیگر موارد گنجانده شده در این سند است، تاکید کرد: از جمله اهداف دیگر این سند تضعیف فرهنگ بومی و اسلامی با عنوان تقویت همکاری و تفاهم بین المللی فرهنگی است. وی بیان داشت: حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه دورنگه داشتن مدارس از خشونت در این سند گنجانده شده است متاسفانه سال گذشته آموزش و پرورش داستان شهید فهمیده را از کتاب‌های درسی در راستای همین سند حذف کرده است. ترقی گفت: روح حاکم بر همه اهداف این سند، جهانی سازی و توسعه سلطه فرهنگی غرب بر سایر کشور‌ها است که این اهداف نه تن‌ها با ارزش‌های اسلامی و ایرانی ما منافات دارد بلکه حتی با فرهنگ شرقی منطقه آسیا هم ناسازگار است. وی اضافه کرد: سند ۲۰۳۰ تعهدات و الزاماتی را برای کشورهای پذیرنده ایجاد می‌کند که عدم پایبندی به آن‌ها ده‌ها پیامد ناگوار دارد. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اجرای این سند مشکلات و مسائلی را برای کشورهای پذیرنده بوجود می‌آورد، اظهار داشت: دور شدن از ارزش‌های اسلامی، حذف آموزه‌ها و قوانین اسلامی در کتاب‌های درسی، آموزش اعلامیه جهانی حقوق بشر در همه سطوح بدون توجه به مغایرت با قوانین و ارزش‌های اسلامی، کنار گذاشتن آموزه‌های جهاد و شهادت و حتی بسیج دانش آموزی و دانشجویی به بهانه نفی خشونت، تسلیم شدن در برابر گروه‌های غیرقانونی و پیروان فرقه‌های ضاله مثل بهائی از جمله اثرات اجرای این سند می‌باشد. ترقی گفت: اجرای این سند به معنای عبور از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در سطوح مختلف از خانواده تا مدارس است و تساهل و تسامح را در برابر ارزش‌های منفی و ضددینی ترویج می‌کند لذا با توجه به اینکه محورهای اصلی فعالیت این سند از کتب درسی تا آموزش معلمان را در بر می‌گیرد نتایج خطرناکی برای کشور دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها