جهانگیری: خریداری برای ادعاهای آمریکا پیدا نمی‌شود

کد خبر: 702363

اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری کرمانشاه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: نظام اداری کشور امروز به یک چالش تبدیل شده و هنر نظام اداری در این است که کشور را توسعه دهد اما اکنون توسعه را محدود کرده است.

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: نظام اداری کشور به عنوان یک چالش بزرگ توسعه را محدود کرده است.
اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری کرمانشاه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: نظام اداری کشور امروز به یک چالش تبدیل شده و هنر نظام اداری در این است که کشور را توسعه دهد اما اکنون توسعه را محدود کرده است.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه سهم مدیریتی بانوان به 30 درصد افزایش می‌یابد عنوان کرد: سن مدیریت کشور تا برنامه ششم باید هشت سال جوانتر شود و این صغری کبری کردن‌ها برای ماندن خود ما است.
جهانگیری با اشاره به اینکه دولت یازدهم بر مجموعه‌ای از موضوعات تمرکز داشت که در پایان عمر آن عملکرد در این موضوعات قابل قبول است گفت: امروز ایران دوستی در دنیا حاکم شده است و خریداری برای ادعاهای آمریکا پیدا نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ثبات خوبی در اقتصاد کشور حاکم شده است افزود: اکنون شاخصهای اقتصادی قابل پیش‌بینی هستند و آینده اقتصاد کشور تا حدی روشن است و بنابراین می‌توان در این سرزمین سرمایه‌گذاری کرد.
جهانگیری با اشاره به اینکه سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور مورد اجماع است و باید گامهای بلندی برای آن برداشت گفت: چالشهای بسیار بزرگی پیش روی ما است و این در حالی است که سرمایه‌های اجتماعی در اختیار مسئولان قرار دارد.
وی با بیان اینکه امروز هیچکس نمی‌تواند بگوید که بیکاری یک مسئله عادی است و بیکاری امروز با نسخه‌های قدیمی قابل درمان نیست افزود: جوان زمانی در توسعه مؤثر است که متناسب با رشته تحصیلی خود شغل داشته باشد.
جهانگیری با اشاره به اینکه سالانه باید در اقتصاد کشور حداقل یک میلیون شغل ایجاد شود عنوان کرد: اکنون اقتصاد ایران باید به این درجه از بزرگی برسد که این میزان شغل را ایجاد کند و این چالش بزرگ و پیچیده‌ای در کشور است.
وی با بیان اینکه بستر و فرصتهای توسعه در کشور فراهم است افزود: حداقل انتظار مردم رفع این مشکلات است و مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید به این درجه از پختگی رسیده باشند که هیچ موضوعی نمی‌تواند سبب اختلافاتی شود که مانع توسعه باشد.
جهانگیری با اشاره به اینکه از مهمترین ویژگیهای اقتصاد مقاومتی اقدام و اتکا به خود است گفت: بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور باشد و مدیریت توانمند و کارآمد مهمترین ابزار پیش برنده توسعه در تمام سطوح است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای مدیر ریسک‌پذیری است و ما نیازمند اینچنین مدیرانی هستیم افزود: ما اکنون نیازمند سیاستهای عالمانه‌ای برای خروج از این چالشها هستیم و حلقه مفقوده این مشکلات عدم سیاست‌گذاری صحیح است.
جهانگیری با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم مسائل آموزشی و توجه به نخبگان و آسیبهای اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیتهای بسیاری است و شرایط توسعه فراهم است و باید همه برای یافتن حلقه مفقوده تلاش کنند.
وی با بیان اینکه خودروسازی، راه‌آهن و مرز ظرفیتهای خوبی برای این استان است افزود: دولت در مصوبه‌ای در هفته گذشته برای کوله‌بران از 900 میلیارد تومان حقوق خود گذشت که به ازای هر شهروند که در شعاعی از مرز قرار می‌گیرد به نوعی تخفیف داده می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: هیچ کاری واجب‌تر از افزایش صادرات در کشور نیست و افزایش صادرات در سومار رسمی شدن آن را تقویت می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها