صلاحی به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت

کد خبر: 702598

سهراب صلاحی در انتقاد به رفتار خصمانه و غیرانسانی رژیم اسرائیل و هتک حرمت مسجدالاقصی و دامن زدن به بحران‌های جدید در سطح منطقه و جهان طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل هشدار داد.

خبرگزاری فارس: سهراب صلاحی دبیرکل مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در انتقاد به رفتار خصمانه و غیرانسانی رژیم اسرائیل و هتک حرمت مسجدالاقصی و دامن زدن به بحران‌های جدید در سطح منطقه و جهان طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل هشدار داد.

در ابتدای این نامه آمده است: حفظ صلح و امنیت بین المللی مهمترین دلیل فلسفه وجودی سازمان ملل است که در منشور آن به صراحت آمده است. تاریخ و افکار عمومی جهان شاهد است که از زمان ایجاد رژیم اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین، این رژیم عامل اصلی بحران خاورمیانه بوده و متاسفانه بارها که جامعه بین المللی در صدد مجازات و حتی محکومیت اقدامات تشنج آمیز آن برآمده است با نفود بعضی قدرت های شورای امنیت به خصوص آمریکا، مسئولین این رژیم مصونیت پیدا کرده اند. در ادامه تاکید شده است: با توجه به اهمیت فوق العاده قدس به عنوان قبله گاه اول مسلمین که خط قرمز همه مسلمانان و دولت‌های اسلامی بشمار می‌رود، متاسفانه اقدامات جدید رژیم اسرائیل در هتک حرمت این مکان مقدس در حال تبدیل به بحران جدیدی است که به احتمال قوی شعله‌های آن نیز به منطقه محدود نگردد. در پایان آمده است: از این رو با التفات به مسئولیت ذاتی سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین المللی به خصوص نقش خطیر دبیرکل آن، از جنابعالی درخواست می‌گردد که تصمیمات و اقدامات لازم برای جلوگیری از نقض بیش از پیش قواعد و مقررات بین المللی از سوی رژیم اسرائیل که تأثیر سوء و پیامدهای خطرناک آن در متشنج کردن صلح و امنیت بین المللی غیر قابل پیش بینی است، اتخاذ و اجرا گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها