سهم‌خواهی برای حضور در کابینه روش مذمومی است

کد خبر: 708408

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سهم‌خواهی برای حضور در کابینه دولت را روش مذمومی دانست و گفت: در این سهم‌خواهی‌ها بسیاری از لوازم انتخاب درست مغفول می‌ماند.

خبرگزاری مهر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سهم‌خواهی برای حضور در کابینه دولت را روش مذمومی دانست و گفت: در این سهم‌خواهی‌ها بسیاری از لوازم انتخاب درست مغفول می‌ماند.
سید مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه بهارستانِ رادیو گفتگو با موضوع «ویژگی‌های کابینه دوازدهم» اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور یک دوره را با این وزرا سپری کرده، بیشتر و بهتر از همه به نقاط قوت و ضعف کار اِشراف دارد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که امروز به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی داریم و شاخص‌ها نشان‌دهنده بسیاری از مشکلات است، از رئیس‌جمهور انتظار داریم کابینه‌ای را معرفی کند که بین بخش‌های مختلف دارای انسجام بوده و نقاط قوتی مانند کارآمدی، توانمندی و شجاع و جوان‌بودن را دارا باشد تا نقص‌های دوره گذشته را کمتر شاهد باشیم. خاتمی ادامه داد: انتظار نداریم وزیری که بعد از چند دوره وزارت انگیزه کار کردن ندارد یا وزیری که بیشتر به مسائل اقتصادی خودش رسیدگی می‌کند، در کابینه حضور داشته باشند، چراکه فرصت کافی برای رسیدگی به کارهای کلان اجرایی کشور ندارد. افرادی معرفی شوند که با توجه به عقب‌ماندگی در شاخص‌های مختلف، بتوانند مرهمی بر زخم‌های مردم باشند و چاره‌ای برای مشکلات مردم بیاندیشند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره نوع تعامل دولت و مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوزادهم بیان کرد: طبیعتا انتظار داریم که کار به‌صورت خوشه‌ای با کمیسیون‌های مختلف انجام شود و اسامی وزرای پیشنهادی کمی زودتر از موعد همراه با سابقه کاری در اختیار نمایندگان قرا گیرد تا بتوانیم تصمیمات درستی اتخاذ کنیم. امیدواریم کابینه پیشنهادی از انسجام کافی برخوردار باشد، چراکه ناهماهنگی بین وزارتخانه‌ها همه رشته‌ها را پنبه خواهد کرد. وی درباره فشارهای رسانه‌ای برخی گروه‌های سیاسی مبنی بر سهم‌خواهی در کابینه دوازدهم هم گفت: سهم‌خواهی روش مذمومی است. در این سهم‌خواهی‌ها بسیاری از لوازم انتخاب درست مغفول می‌ماند، لذا باید از آن پرهیز کرد، چراکه موجب می‌شود کارایی که از افراد موردنظر کابینه انتظار داریم، نادیده گرفته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها