انتقاد عضو جامعه مدرسین از دولت

کد خبر: 716741

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه تذکرات این تشکل سیاسی-دینی در دولت یازدهم به نتیجه مطلوبی نرسید اما درعین‌حال بی‌تأثیر هم نبود، گفت: انحراف از خط امام و رهبری را هشدار خواهیم داد.

خبرگزاری فارس:عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه تذکرات این تشکل سیاسی-دینی در دولت یازدهم به نتیجه مطلوبی نرسید اما درعین‌حال بی‌تأثیر هم نبود، گفت: انحراف از خط امام و رهبری را هشدار خواهیم داد.
حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رویکردها و ارزیابی دولت دوازدهم اظهار داشت: آنچه معیار و اساس تعامل ما با هر دولتی است آموزه‌های دینی است چراکه رسالت دولت اسلامی تحقق بخشیدن به آموزه‌های دینی است و طبعاً هر دولتی که در این چهارچوب عمل کند از آن تقدیر خواهیم کرد.

رجبی بابیان اینکه اگر دولت‌ها دراین‌ارتباط دچار خطا شوند وظیفه روحانیت به‌عنوان پاسدار دین تذکر دادن نسبت به این مسئله است، تصریح کرد: اگر دولت‌ها نسبت به ارزش‌های دینی دچار انحراف شوند باید در مقابل این انحراف ایستاد. عضو جامعه مدرسین علاوه بر تحقق آموزه‌های دینی اجرای عدالت اجتماعی را یکی دیگر از وظایف دولت برشمرد و گفت: ما باید در عمل شاهد این اتفاق باشیم و صرف ادعا در این زمینه کفایت نمی‌کند لذا اگر ببینیم که دچار اشتباه شده و ارزش‌های دینی را زیر پا گذاشته‌اند به آن‌ها تذکر داده و یادآور می‌شویم که این توهم ناشی از اشتباه محاسباتی است و باید تصحیح شود. وی ادامه داد: گاهی ممکن است دولت‌ها آگاهانه از خط امام و رهبری فاصله بگیرند که ما نسبت به این مسئله هشدار خواهیم داد و اگر بر انحراف خود اصرار کنند طبق قوانین جمهوری اسلامی برابر آن‌ها می‌ایستیم چراکه امربه‌معروف وظیفه هر مسلمانی است و این امر برای روحانیت اوجب است. رجبی درباره نامه اعتراضی جامعه مدرسین به دولت یازدهم و سرانجام آن تذکرات یادآور شد: ما در دولت قبل تذکراتی را به دولت دادیم و البته به اواخر فعالیت دولت یازدهم منتهی شد، هرچند که این تذکرات به نتیجه مطلوب نرسید اما بی‌تأثیر هم نبود. عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه تغییر شرایط ما را از تغییر مواضعمان بازنمی‌دارد، گفت: بنده این مسائل را به‌عنوان یک طلبه و روحانی مطرح می‌کنم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها