امیرعبداللهیان: تجزیه مغایر امنیت منطقه است

کد خبر: 731771

عدنان حسن محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار کرد.

خانه ملت: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، تروریسم و صهیونیسم را دو روی یک سکه دانست و گفت: تاکنون گلوله هیچ تروریستی به‌سمت صهیونیست‌ها شلیک نشده و امروز آنها نقشه تجزیه کشورهای اسلامی را می‌کشند.

عدنان حسن محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تبیین شرایط منطقه و پیشرفت میدانی در مقابله با داعش اظهار داشت: تحولات و تحرکات میدانی حاکی از پایان عمر داعش در سوریه و عراق است.

وی با تبریک انتخاب آقای حموده الصباغ به عنوان رئیس مجلس سوریه، آمادگی مجلس شورای اسلامی ایران را برای میزبانی از گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و کمیسیون های تخصصی اقتصادی پارلمان اعلام کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص پیامدهای نامطلوب رفراندوم کُردی بر ثبات سیاسی عراق و امنیت منطقه گفت: نگاه ما به تبعات رفراندوم در کردستان عراق بر مبنای، عدم تغییر مرزهای جغرافیایی در منطقه است و کلید خوردن تجزیه منطقه، یک موضوع خطرناک و مغایر امنیت منطقه ای است.

وی با بیان اینکه تلاش برای تجزیه عراق در راستای ادامه تحرکات شکست خورده داعش و جبهه النصره است، عنوان کرد: دشمنان منطقه صرفا به تقویت رژ یم صهیونیستی می اندیشند.

امیرعبداللهیان در خصوص پیشرفت های میدانی و نظامی در سوریه نیز ابراز داشت: رئیس جمهور بشار اسد، مردم و ارتش سوریه در مبارزه موفق با تروریسم نقش مهمی ایفا کرده اند و ما امنیت سوریه را امنیت منطقه می دانیم و حفظ وحدت ملی و تمامیت سوریه، عراق و یکایک کشورهای منطقه را حفظ امنیت همه می دانیم و با قدرت در کنار مردم سوریه خواهیم ماند و افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و متحدین اجازه نداده اند که تروریست ها بر منطقه حکمرانی کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان با اشاره به اینکه تروریسم و صهیونیسم دو روی یک سکه اند، خاطرنشان ساخت: در تمام این سال ها، تروریست ها حتی یک گلوله به سمت رژیم صهیونیستی شلیک نکردند در حالی که هزاران سنی، شیعه و مسیحی را کشتند و اکنون هم صهیونیست ها با نقشه دیگری بر تجزیه کشورهای اسلامی تمرکز کرده و نقشه می کشند.

سفیر سوریه در تهران: هرگونه اقدام برای تجزیه عراق آغاز یک بحران جدید در منطقه و جهان اسلام است

عدنان حسن محمود، سفیر جمهوری عربیه سوریه نیز در ادامه این دیدار گفت: مردم و رهبری سوریه هیچ گاه نگاه راهبردی و دقیق امام خامنه ای را در کمک به سوریه و مبارزه با تروریسم فراموش نمی کنند چرا که ایشان با هدایت دقیق امور در منطقه، نقشه های شوم دشمنان و صهیونیست ها را برملا ساختند.

سفیر سوریه همچنین افزود: دولت، ارتش و مردم سوریه در خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به برگزاری رفراندوم کُردی در عراق هرگونه اقدام در راستای تجزیه عراق را آغازی بر ایجاد بحران جدید در منطقه و تجزیه کشورهای اسلامی خواند.

سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در پایان تاکید کرد: مراودات پارلمانی تهران - دمشق نقش مهمی در پیشبرد روابط راهبردی دو کشور دارد و دولت جمهوری اسلامی ایران و سوریه همکاری های موثری را در حوزه های مختلف در دستور کار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها