واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

کد خبر: 743903

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه ایران تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کوبا را مغایر با اصول حقوق بین‌الملل و متن و روح منشور سازمان ملل متحد خواند.

واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

خبرگزاری فارس: غلامحسین دهقانی مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه، در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع محکومیت تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه کوبا، این تحریمها را مغایر با اصول حقوق بین الملل و متن و روح منشور سازمان ملل متحد دانست.

وی گفت: این تحریم‌ها که اعمال آنها از چند دهه پیش تاکنون ادامه داشته است، حقوق و منافع مشروع کوبا و دولت‌های دیگر را به طور جدی به خطر انداخته است و هدفی جز تحمیل رنج و دشواری به مردم کوبا دنبال نمی‌کند.

دهقانی با اشاره به قطعنامه‌های متعدد مجمع عمومی در محکومیت تحریم‌های یکجانبه، آن را نشانه اعتراض جدی جامعه بین‌المللی به اقدامات زورمدارانه یکجانبه در حوزه اقتصادی و بویژه تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا دانست.

مدیرکل وزارت خارجه کشورمان افزود: کوبا تنها کشوری نیست که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. تحریم های غیرقابل توجیه و بی اساس ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران ظرف چهاردهه گذشته به بهانه های واهی همواره اعمال شده است و همواره مردم ایران و حقوق اساسی آنها را هدف قرار داده است. حتی تلاش می‌شود که این اقدامات غیرقانونی پس از برجام نیز دنبال شود.

وی گفت: باعث تاسف است که اقدامات زورمدارانه یکجانبه به یک عنصر همیشگی در سیاست‌های ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

دهقانی در پایان بر موضع کشورمان مبنی بر مغایرت این گونه تحریم‌ها با اصول حقوق بین‌الملل، برابری حاکمیتی دولت‌ها، عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و همزیستی مسالمت آمیز در بین دولت‌ها تاکید و مخالفت جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های آمریکا و نیز اجرای فرا-مرزی این تحریم‌ها و تاثیرات این گونه قوانین ملی بر حاکمیت دولت‌های دیگر و تجارت آزاد بین آنها را اعلام کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها