زیر سوال بردن صنایع موشکی کشور مغایر امنیت ملی نبود؟

کد خبر: 746419

نماینده محلات در مجلس با اشاره به توقیف کیهان به‌علت نقل قول از انصارالله گفت: آیا سخن گفتن علیه صنایع موشکی کشور در انتخابات یا خزانه کشور را خالی اعلام کردن هنگام مذاکرات برجام مطابق با امنیت ملی بود؟

زیر سوال بردن صنایع موشکی کشور مغایر امنیت ملی نبود؟

خبرگزاری فارس: «علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکم توقیف روزنامه کیهان به واسطه تیتری که در نقل قولی از انصارالله یمن زده است، گفت: به نظر می‌رسد در صدور حکم توقیف دقت لازم صورت نگرفته است، چرا که خبر از سوی منبع دیگری اعلام شده است و کیهان صرفاً‌ نقل قول کرده است.

وی با اشاره به اینکه حساسیت بر روی مقوله امنیت ملی مورد تأکید نمایندگان مجلس هم است، اظهار داشت: البته خوب است که در سایر موارد هم چنین حساسیتی وجود داشته باشد؛ از جمله درباره کسانی که در انتخابات، سخنان و مواضع خلاف امنیت ملی درباره صنایع موشکی ما مطرح کردند.

سلیمی با اشاره به سخره گرفتن احکام قضایی اسلام از سوی برخی چهره‌ها و رسانه‌های کشور گفت: جای سؤال است که چرا این موضوع مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در دیگر موارد مغایر با امنیت ملی که مورد رسیدگی قضایی قرار نگرفته است تضمین برشمردن امضای جان‌کری وزیر خارجه سابقه آمریکا پای برجام است؛ و امروز نتیجه این اعتماد را در نقض عهدهای آمریکا مشاهده می‌کنید؛ آیا این مخالف امنیت ملی نبود؟

این نماینده مجلس گفت: خواسته افکار عمومی از دادستان رسیدگی به همه موارد مغایر با امنیت ملی است.

وی اظهار داشت: آیا مقامی که در تریبون اصلی اعلام کرد که آمریکا با یک موشک می‌تواند ما را نابود کند سخنش خلاف امنیت ملی نبود؟

سلیمی خاطرنشان کرد: آیا سخن آن‌‌ها که هنگام مذاکرات برجام اظهار می‌داشتند که خزانه کشور خالی است، مطابق با امنیت ملی است؟

وی تأکید کرد: ما انتظار داریم که دادستان قاطعیت خود را در همه موارد نشان دهد، نه اینکه در یک جا ورود کند ولی در بسیاری از موارد حساسیت نشان ندهد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: یا به عنوان مثال درباره تخلفات گسترده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که شورای نگهبان رسماً‌ آن را اعلام کرد چرا توضیحی از سوی مقامات قضایی داده نمی‌شود که چه اقدامی در این باره کرده‌اند؟

وی یادآور شد: رسماً اعلام شد که بسیاری از فرمانداران و استانداران مرتکب تخلفات در انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند، اما چرا نام آنها اعلام نمی‌شود؛ البته بسیاری هم امروز در مسند نیستند و جابه‌جا شده‌اند.

سلیمی در ادامه گفت: ما به عنوان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در استان مرکزی نسبت به تخلفات رخ داده شکایت کردیم، ولی هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است.

وی با اشاره به عدم هرگونه کنترل بر روی محتواهای منتشر شده در فضای مجازی عنوان داشت: در این فضا همه چیز به سخره گرفته شده از شاه مخلوع تمجید می‌شود و زمینه‌های مانور ضد انقلاب فراهم می‌شود؛ آیا اینها هیچکدام مخالف امنیت ملی نیست؟

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: چرا درباره متخلفان گردن کلفت اقتصادی مماشات صورت می‌گیرد؛ البته یک مقام قضایی اعلام کرد که قوه قضاییه جهت عدم رسیدگی به پرونده‌های اینها تحت فشار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اختلاس‌های چند هزار میلیاردی که در این چند سال صورت گرفته است مغایر با امنیت ملی نیست؟ چرا برخی از آنان مشمول مرور زمان می‌شود؟

سلیمی گفت: پرونده ظلمی که به دانشجویان بورسیه در دولت یازدهم صورت گرفت چرا با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب به آن رسیدگی نمی‌شود؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر بخواهیم فهرستی از تخلفات در انتخابات مغایر با امنیت ملی بعضی مسئولان و مدیران ارائه کنیم لیست بلندبالایی می‌شود، اما به هر حال افکار عمومی منتظر پاسخ‌های شفاف قوه قضاییه درباره همه اقدامات مغایر با امنیت ملی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها