پورمختار: نیازهای زلزله‌زدگان بیشتر توسط مردم تأمین می‌شود

کد خبر: 749143

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه دولت اجازه گران‌فروشی اقلام اساسی را به سودجویان ندهد، گفت: متأسفانه سودجویان هیچ چیز حتی وضعیت بغرنج زلزله زدگان هم برایشان مهم نیست و در زمان جنگ هم همینطور رفتار می‌کردند.

پورمختار: نیازهای زلزله‌زدگان بیشتر توسط مردم تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلام با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام اساسی برای زلزله‌زدگان از سوی سودجویان اظهارداشت: بخشی از این اقلام چنانچه داخلی بوده، مربوط به تعزیرات است و باید بر آن نظارت شود و دولت نباید اجازه گران‌فروشی دهد.

پورمختار افزود: متأسفانه سودجویان هیچ چیز حتی وضعیت بغرنج زلزله زدگان هم برایشان مهم نیست و اینها در زمان جنگ هم همینطور رفتار می‌کردند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به حساسیت شرایط جا دارد خود دولت بر قیمت اقلام نظارت داشته باشد و به این مسئله ورود کندتا قیمت کالاهایی مانند آب معدنی، پتو، نان، مواد خوراکی و کنسروجات افزایش قیمت نداشته باشد و از این اقلام سوء استفاده نشود.

وی در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده نیز تصریح کرد: ما با کسانی که در منطقه هستند ارتباط داریم، کار کمک رسانی بیشتر توسط مردم در حال انجام است و گروه‌های مردمی به صورت خودجوش به روستاها و شهرهای زلزله زده رفته‌اند.

پورمختار از نقش ضعیف دولت در این حوزه انتقاد کرد و گفت: دولت بیشتر از طریق هلال احمر در آن مناطق فعالیت می‌کند اما نقش این نهاد در این حوزه ضعیف بوده است در حالیکه نقش سپاه و ارتش در کمک‌رسانی به مردم بسیار چشمگیر است.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر وصل شدن 80 درصد از آب و برق مناطق زلزله زده گفت: با توجه به اینکه اکثر ساختمان‌ها تخریب شده، آب و برق در این منطقه مفهومی ندارد و با توجه به اینکه تیرهای برق تخریب شده مشخص نیست چطور برق وصل شده است اما با این وجود نیاز اصلی مردم زلزله زده پتو، وسایل گرم کننده و انواع بخاری‌های نفتی است.

وی با بیان اینکه اکثر ساختمان‌ها از بین رفته و تخریب شده است، جایی برای اسکان مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم زلزله‌زده فقط باید در چادرها و در کنار ساختمان‌های تخریب شده خود استقرار داشته باشند و به نظر می‌رسد نیازهای زلزله‌زدگان عمدتاً توسط مردم تأمین می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها