چرا امام خمینی بیانیه برائت را نوشت؟

کد خبر: 759505

نکته قابل توجه در این اعلامیه آن است که این تنها اعلامیه حضرت امام است که بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" است؛ همانند سوره برائت در قرآن کریم. یعنی حضرت امام در این اعلامیه به پیروی از سوره برائت آن را بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" شروع کرده‌اند.»

چرا امام خمینی بیانیه برائت را نوشت؟
سرویس سیاسی فردا: پس از تسخیر لانه جاسوسى آمریکابه وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، "جیمی کارتر" جمهور وقت آمریکا جهت رهایی گروگان‌های سفارت خود در تهران، دو نماینده خود به نام‌های "رمزى کلارک" و "ویلیام میلر" را براى ملاقات با امام خمینى به ایران اعزام کرد. حضرت امام به محض اطلاع از سفر امریکاییان برای ملاقات با ایشان در ۱۶ آبان ۱۳۵۸ اعلام کردند«هیچکس حق ندارد با آمریکا مذاکره کند.» در اعلامیه‌ای که در این رابطه توسط امام صادر شد به مسؤلین وقت نیز به شدت تذکر دادند که حق مذاکره با نمایندگان کارتر را ندارند.
چرا امام خمینی نامه برائت را نوشت؟ مرحوم سید احمد خمینى درباره نامه امام مبنی بر رد درخواست ملاقات نمایندگان کارتر می‌گوید«نکته قابل توجه در این اعلامیه آن است که این تنها اعلامیه حضرت امام است که بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" است؛ همانند سوره برائت در قرآن کریم. یعنی حضرت امام در این اعلامیه به پیروی از سوره برائت آن را بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" شروع کرده‌اند.» منبع: سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها