همزمان بانمایش هیلی عربستان با سلاح آمریکایی درحال کشتار بود

کد خبر: 759658

سفیر ایران در انگلیس یادآور شد: هنگامی که نیکی هیلی نمایش ساختگی اجرا می‌کرد عربستان سعودی با سلاح‌های امریکایی در حال کشتار مردم یمن بود.

خبرگزاری دانشجو: حمید بعیدی نژاد در صفحه تلگرامی خود نوشت بی شک آمریکا که خود با صدور ده‌ها میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی نقش مستقیمی در کشتار مردم بیگناه دارد، از هیچگونه مشروعیتی برخوردار نیست که بخواهد خود را در جایگاه دفاع از مردم یمن قرار دهد و بحثی نسبت به ضرورت توقف صدور سلاح به یمن دنبال کند.
سفیر کشورمان در انگلیس افزود خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل، با قرار دادن موشکی به عنوان پیش زمینه صحنه مصاحبه خود با منتخبی از خبرنگاران در واشنگتن، تلاش تبلیغاتی زیادی کرد که خبرنگاران را قانع کند، ایران موشک‌های لازم را برای پرتاب به سعودی در اختیار یمن قرار داده است. وی نوشت، اما شواهد فنی بسیار محدودی که وی فقط بیان کرد و حتی قادر به نشان دادن آن‌ها هم نبود به هیچ وجه برای اثبات اینکه این همان موشک قیام ایران است کافی نبود.
حتی بفرض اثبات ایرانی بودن موشک، او برای اینکه ثابت کند این موشک ایرانی از یمن به عربستان شلیک شده است دو امر دیگر را می‌باید ثابت می‌کرد که اصلا نتوانست و بنابراین حتی مطرح هم نکرد، یکی اینکه این دقیقا همان موشکی است که به فرودگاه عربستان سعودی پرتاب شده است و آن‌ها همان موشک و نه موشکی از جای دیگر را حالا برای نمایش به واشنگتن آورده اند و دوم اینکه می‌باید ثابت می‌کرد ایران این موشک را مخفیانه بعد از زمان تصویب قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه یمن و نه قبل از قطعنامه به ارتش آن کشور منتقل کرده است. بعیدی نژاد افزود حتی با اثبات این موارد خانم هیلی باید دلایل قانع کننده‌ای ارائه می‌کرد که چگونه در شرایطی که یمن تحت شدیدترین نظارت‌های بین المللی تحت محاصره کامل دریایی و هوایی و زمینی قرار دارد، ایران توانسته است تعداد زیادی از این موشک‌ها را به یمن تحویل دهد، که شواهدی هم ارائه نکرد.
سفیر کشورمان نوشت در همان ساعاتی که خانم هیلی مشغول اجرای این نمایش ساختگی بود، عربستان سعودی باز هم با سلاح‌های آمریکایی خود به یمن حمله کرد که بر اثر آن عده زیادی کشته شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها