ظریف راهی باکو شد

کد خبر: 761389

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان دقایقی قبل تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

ظریف راهی باکو شد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجمین نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان دقایقی قبل تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان دقایقی قبل تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

پنجمین نشست سه جانبه وزرای خارجه سه کشور قرار است فردا (چهارشنبه) در باکو برگزار شود و ظریف به همراه مولود چاووش اوغلو و المار محمد یاروف وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان ابعاد مختلف مناسبات و تحولات منطقه‌ را بررسی خواهد کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه 27 آذر ماه با اعلام سفر روز سه‌شنبه ظریف به باکو برای شرکت در این نشست گفت: در این نشست که پنجمین نشست وزرای امور خارجه سه کشور است، طیف وسیعی از موضوعات و همکاری‌های ممکن در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله ترانزیت، حمل و نقل، انرژی، گمرک و دیگر مسائل مورد علاقه طرفین در حوزه‌های فنی، تجاری و همچنین موضوعات مرتبط با همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای به ویژه راه‌های کمک به صلح و ثبات هر چه بیشتر در منطقه، مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، احتمالا در حاشیه این نشست رایزنی‌های دوجانبه‌ای بین وزرای خارجه سه کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، سنگ بنای اجلاس وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان 27 فروردین ماه 1390 در شهر ارومیه گذاشته شد.

روسای جمهور ایران اسلامی، ترکیه و آذربایجان در سال 1389 درباره برگزاری نشست 3جانبه در سطح وزرای خارجه توافق کردند و نشست مقدماتی وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال 1389 حاشیه اجلاس اکو در استانبول برگزار شد.

در پایان نخستین اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان، بیانیه‌ای در هشت بند صادر شد و به امضا طرفین رسید. در این بیانیه، وزرای امور خارجه سه کشور بر ضرورت تلاش‌های مشترک برای مبارزه موثر با تروریسم، جنایات سازمان یافته فراملی، قاچاق مواد مخدر و تأکید و طرفین توافق کردند کمیته سه جانبه‌ای با حضور مقامات کنسولی سه کشور برای بررسی راه‌های تسهیل و گسترش مراودات مردمی و ... تشکیل شود.

دومین نشست وزرای خارجه نیز با حضور علی‌اکبر صالحی، احمد داود اوغلو و المار محمد یاروف وزرای خارجه وقت ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در اسفند ماه 1390 در نخجوان برگزار شد. وزرا در این اجلاس سه جانبه درباره راه‌های گسترش همکاری‌های، انرژی، حمل و نقل، تجارت، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند.

سومین نشست سه جانبه وزرا نیز اسفند 1392 در وان ترکیه برگزار شد.

به گزارش فارس، چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه به ریاست محمدجواد ظریف، المار محمدیاروف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه سه کشور 17 فروردین 1395 در شهر رامسر برگزار شد و هدف از برگزاری این نشست تقویت و گسترش مناسبات سه کشور از طریق اجرای پروژه‌های سه جانبه و بررسی تحولات منطقه‌ای بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها