نقدها به روحانی از بدنه جامعه برخواسته است/ اعتدال بدنه ای در بین مردم ندارد/ قبول ندارم اعتراضات سازماندهی شده است

کد خبر: 765599

بعد از اعتراض برخی هنرمندان و مردم به عملکرد دولت آقای روحانی که با عنوان کمپین «پشیمانیم » مشهور شد. نیروهای سیاسی نزدیک به دولت و همچنین سخنگوی دولت، معتریض و منتقدین را کسانی نامید که اصلا رای نداده اند و حالا حق اعتراض هم ندارد.

نقدها به روحانی از بدنه جامعه برخواسته است/ اعتدال بدنه ای در بین مردم ندارد/ قبول ندارم اعتراضات سازماندهی شده است
سرویس سیاسی فردا: بعد از اعتراض برخی هنرمندان و مردم به عملکرد دولت آقای روحانی که با عنوان کمپین «پشیمانیم » مشهور شد. نیروهای سیاسی نزدیک به دولت و همچنین سخنگوی دولت، معتریض و منتقدین را کسانی نامید که اصلا رای نداده اند و حالا حق اعتراض هم ندارد. حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و جهانگیری معاون اول روحانی هم اعتراضات مردم را سازماندهی شده نامیدند که مخالفان دولت یعنی اصولگرایان آن را برای زمین زدن دولت به راه انداخته اند.
محمدعلی ابطحی محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در مورد اظهارات نوبخت در مورد کمپین پشیمانیم که گفته بود «آن ها که پشیمان هستند اصلا رای ندادند» در گفت وگو با «فردا» گفت «تعبیر نادرستی است که آقای سخنگوی دولت مطرح کرده است. دو تا تعبیر نادرست از موج مخالفت از دولت شکل گرفته است؛ یکی از آن تعبیر‌های نادرست این است که خواستند از این موج پشیمانی استفاده کنند که گویا ما از این انتخاب پشیمانیم و ما از کاندید‌های موجود کس دیگری را باید بر می‌گزیدم در حالی که این نظر را اصلاح طلبان ندارند بلکه بیشتر نقد شرایط موجود روحانی را مدنظر قرار دادند نه اینکه کس بهتری برای انتخاب بود» رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات ادامه داد «این نقدی بود که از بدنه جامعه بر گشته بود و دلیل آن هم انتخاب نامقبول روحانی در کابینه بود که مورد انتقاد شدید بزرگان اصلاحات قرار گرفت. رفتار متفاوت دولت با زمان انتخاب و شعار های که داده بود باعث این نقد ها شد. این نقد ها هدیه ای برای دولت روحانی است که منجر به تلنگری به آن ها می شود. این نقد های از سوی حامیان اصلی آقای روحانی مطرح شد که به رفتار های بعد از انتخابات او اعتراض داشتند و قبول ندارم از بیرون این مجموعه این نقد ها صورت گرفته باشد و سازماندهی هم نشده بود و کسانی هم که نقد کرده اند اتفاقا رای هم داده اند.»
ابطحی همچنین در واکنش به اظهارات آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که اعتدال را گفتمان خطاب کرده بود هم گفت«نه من این را خیلی تعبیر دقیقی نمی دانم. در مجموعه مدیریت کشور یک مجموعه ای علاقه مند هستند به عنوان گفتمان اعتدال شناخته شوند که من این را به عنوان گفتمان قبول ندارم گرچه اعتدال مشی خوبی است، اما اگر از زاویه نگاه سیاسی و حزبی نگاه کنیم من پشتوانه‌ای در جامعه برای این گفتمان نمی بینم در حالی که در جامعه هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان دارای پشتوانه هستند» ابطحی با بیان اینکه، این افراد که خود را به عنوان معتدلین نام می برند بیشتر افراد و مدیران نزدیک به دولت هستند ادامه داد«این ها با پشتوانه اصلاحات توانستند به قدرت برسند. به همین دلیل که ما در دوران انتخابات که وقت بروز جریانات سیاسی است ما هیچ وقت نشانی از جریان و تشکیلات اعتدال نداریم و شاید جامعه این‌ها را نشناسد بنابراین من این تعبیر را تعبیر درستی نمی‌دانم که یک جریانی در کنار اصلاح طلبان و اصولگرایان شکل گرفته باشد» این فعال سیاسی اصلاح طلب با طرح این که هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا پرونده دراز مدتی از اول انقلاب دارند ادامه داد «هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب یک شاخص هایی دارند که به واسطه آن در ذهن جامعه شناخته شده هستند در حالی که جریان اعتدال بیشتر وام گیری از این دوجریان است. با این وام گیری‌ها اولا نتوانستند خودشان را در ذهن جامعه تعریف کنند و اخذ بخشی از این مجموعه و آن مجموعه را نمی شود تعریف خود لحاظ کرد. دوما وفتی که جریان اصلی اصولگرایی و اصلاح طلبی است مردم به سراغ خود این جریان ها می روند نه مدیرانی که آن ها تا به امروز در جامعه شناخته شده نیستند»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها