آیت‌الله علوی‌گرگانی: مسؤولان مراقب معیشت مردم باشند

کد خبر: 768477

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امشب در تجمع خودجوش اساتید، طلاب و مردم قم به منظور حمایت از اصلاح اقتصادی و اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه آموزه‌های قرآنی برای هر فرد گمراه کاربردی ندارد، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از این آموزه‌ها استفاده کنیم باید قلبی سالم و آماده داشته باشیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: مسؤولان مراقب معیشت مردم باشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: اغتشاش‌گری زمینه‌سازی برای دشمن است، چراکه دشمن به دنبال به هم‌ریختن دشمن است به همین علت باید هوشیار باشیم و به نظر رهبر انقلاب اسلامی و مراجع توجه داشته باشیم.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امشب در تجمع خودجوش اساتید، طلاب و مردم قم به منظور حمایت از اصلاح اقتصادی و اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه آموزه‌های قرآنی برای هر فرد گمراه کاربردی ندارد، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از این آموزه‌ها استفاده کنیم باید قلبی سالم و آماده داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از دلسوزی طلاب و روحانیون برای ملت و کشور اضافه کرد: این حرکت‌ها نشان می‌دهد که طلاب تلاش می‌کنند با مردم هم‌نوا باشند، این نعمت زمانی رنگ زیبایی می‌گیرد که به خداوند متعال توجه کرده و رضای او را محور اصلی بدانیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بعد از تبعیت از ائمه اطهار (ع) باید زیر سایه ولایت فقیه قرار گیریم، گفت: همان‌طور که بدون ولایت فقیه و تبعیت از این اصل نمی‌توانستیم در ابتدای مسیر، انقلاب اسلامی را به نتیجه برسانیم در شرایط کنونی نیز بدون توجه به این اصل با مشکل روبه‌رو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طلاب باید نسبت به روایات و احادیث اهل بیت (ع) اهتمام جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این حوادث همیشه وجود دارد اما باید بیدار و آگاه باشیم تا در هر حادثه‌ای اقدامات لازم را دنبال کنیم، اگر در کشور ملت، فرمان ولایت فقیه را دنبال کند در این صورت نیز می‌توانیم به جهان و جهانیان پیروز شویم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی از انقلاب اسلامی به عنوان حکومتی جهانی نام برد و ادامه داد: همان‌طور که اسلام جهانی است باید این انقلاب را به جهان صادر کنیم، با تبعیت از ولایت فقیه می‌توانیم به پیروزی مورد نظر و اصلاح در امور برسیم، اگر در کشور گاهی مشکلات رخ می‌دهد نشان می‌دهد که گوشه‌ای از کار به مشکل خورده و از خط ولایت فقیه فاصله گرفته‌ایم و همه این امر فقط به مسؤولان برنمی‌گردد و برخی از مشکل به من و شما نیز می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه ارزیابی عملکردها و شناسایی نقاط ضعف باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این صورت می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم، طلاب علاوه بر بصیرت‌افزایی و آگاهی بیشتر باید همیشه در خط ولایت فقیه حرکت و با اجازه ایشان امور مورد نظر را دنبال کنند، به دنبال این هستیم تا رشته رهبریت حفظ شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همگان بدهکار انقلاب اسلامی هستیم، افزود: افرادی که خون، مال و جان دادند صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و من و شما هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر خودمان در کنار یکدیگر قرار گرفته و شکرگزار نعمت‌های الهی باشیم با مشکلی روبرو نمی‌شویم اما وجود مشکلات به خود ما برمی‌گردد؛ برای رفع مشکل نباید به دنبال شعار دادن و رویکردهای اشتباه باشیم بلکه با اهداف مقدس، حرکت خود را به صورت اصولی و منظم دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه همگان باید رعایت نظم را مورد توجه قرار دهند، گفت: اغتشاش‌گری زمینه‌سازی برای دشمن است چراکه دشمن به دنبال به‌هم‌ریختن دشمن است به همین علت باید هوشیار باشیم و به نظر رهبر انقلاب اسلامی و مراجع توجه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ ملتی نمی‌تواند بدون سرپرست باشد، تصریح کرد: باید افتخار کنیم که در کشور ایران رهبر بزرگواری وجود دارد که طی سال‌های اخیر به خوبی نشان داده‌اند می‌توانند در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

این مرجع تقلید جهان شیعه با تأکید بر اینکه مقامات مسؤول کشور از جمله رئیس جمهور و وزرا باید بیشتر به مطالبات مردم برسند، گفت: مسؤولان باید مراقب معیشت مردم و فراهم‌سازی شغل برای مردم باشند و این امر فقط نباید در مرحله سخن باشد، چراکه اگر مردم عمل ما را در عرصه بازار و اقتصاد ببیند می‌توانیم به نتیجه مورد نظر برسیم.

وی ادامه داد: اکنون در کشور خرج‌ها و اسراف‌هایی می‌شود که ضرورتی ندارد، در کشور نباید این‌قدر به دنبال حاشیه‌ها و هزینه‌های آن‌چنانی باشیم، مسؤولان مراقب پول‌ها باشند و حواشی را کمتر کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: ما همیشه مسؤولان را دوست داریم و دعا می‌کنیم تا در کارشان به موفقیت برسند، دعوت به وحدت و یگانگی و کمک به مسؤولان مورد توجه طلاب قرار گیرد، باید بعد از این جلسات نیز شاهد حرکت مثبت طلاب باشیم و امیدواریم به حق امام زمان به توفیق بیشتری برسیم.

وی با بیان اینکه بدون توجه امام زمان (عج) در کشور اسلامی هیچ چیزی نداشتیم، گفت: با عنایت الهی است که تاکنون توانسته مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و همچنان در صورت ایستادگی ملت می‌توانیم شامل عنایت‌های الهی باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها