نوبخت: مردم این‌قدر برای ورود به بازار ارز هول نباشند

کد خبر: 783016

سخنگوی دولت گفت: با توافق مجلس احتمالاً روند اعطا یارانه به روش کنونی خواهد بود.

نوبخت: مردم این‌قدر برای ورود به بازار ارز هول نباشند
خبرگزاری فارس: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: راهپیمایی واقعا تماشایی با تعبیر رهبر انقلاب در ۲۲ بهمن نشانگر این بود که مردم همچنان پای انقلابشان ایستاده‌اند و درود خدا بر این مردم فهیم، مقاوم و ایستاده. نوبخت در ادامه افزود: با توافق مجلس احتمالاً روند اعطا یارانه به روش کنونی خواهد بود. وی تصریح‌کرد: بر اساس گزارش بانک جهانی وضعیت تولید درآمد و فاصله دهک‌ها و ضریب جینی نه تنها نسبت به قبل انقلاب که الان در مقایسه با کشورهایی، چون آمریکا، روسیه، چین و ترکیه بهتر است. نوبخت تصریح کرد: به کسی ربطی ندارد در سیاست‌های منطقه‌ای ما دخالت کند کسانی که نباید در منطقه آفتابی شوند، کشور‌هایی هستند که هزاران کیلومتر با ما فاصله دارند. سخنگوی دولت درباره نرخ ارز هم گفت: از ملت می‌خواهیم به کشورمان کمک کنند و برای وارد شدن به بازار هول نکنند؛ خبر دارم بانک مرکزی برای این موضوع برنامه دارد و حتما قیمت ارز به جایگاه خود برمی‌گردد. وی همچنین گفت: رئیس‌جمهور پیگیر خودکشی یک فعال محیط‌زیست است و انتظارمان این است قوه قضائیه این موضوع را پیگیری کند و بدانیم باید از یک زندانی صیانت شود. نوبخت تصریح کرد: به کسی ربطی ندارد در سیاست‌های منطقه‌ای ما دخالت کند کسانی که نباید در منطقه آفتابی شوند، کشور‌هایی هستند که هزاران کیلومتر با ما فاصله دارند. سخنگوی دولت درباره نرخ ارز هم گفت: از ملت می‌خواهیم به کشورمان کمک کنند و برای وارد شدن به بازار هول نکنند؛ خبر دارم بانک مرکزی برای این موضوع برنامه دارد و حتما قیمت ارز به جایگاه خود برمی‌گردد. نوبخت در ادامه این نشست گفت: مجلس نظرش بر این است که به‌جای افزایش حامل‌های انرژی ۱۰ هزار میلیارد از افزایش مالیات و حقوق گمرکی در اختیار دولت قرار دهند. وی همچنین تصریح‌کرد: اصل ۵۹ قانون اساسی اجازه می‌دهد در مسائل بزرگ از جمله مباحث اقتصادی از نظر مردم استفاده کرد این نشان ازانعطاف پذیری و قوت قانون اساسی دارد. نوبخت افزود: ما یک اصلاح ساختاری در روش بودجه ریزی انجام دادیم و ۳۴۰ ردیف و دستگاه را بر اساس قیمت تمام شده محاسبه کردیم.
سخنگوی دولت گفت: عمده بودجه را به سمت استان‌ها سوق دادیم و بیش از ۸۰۰ طرح و پروژه ملی را استانی کردیم. سیاست ما در سال ۹۷ کاهش فقر مطلق، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.
وی اضافه کرد: دنیا با مالیات اداره می‌شود مالیات یک در آمد سالم است، اما نرخ مالیات ما افزایش پیدا نکرده است. با شرکت‌های فرانسوی قرارداد بسته ایم تا از سامانه‌های آنان جهت اخذ مالیات استفاده کنیم.
نوبخت در ادامه گفت: ما باید به تجمیع یاران و وفاداران انقلاب بیافزاییم. با یک چارچوب فراخ هر آنکه قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است، با این نگاه خیلی از آن‌ها که بیرون گذاشته اند را باید برگردانیم و باید حتما در داخل انسجام داشته باشیم؛ اگر اشکالاتی در کشور است به خاطر قانون اساسی نیست بخاطر عدم اجرای کامل قانون اساسی است که رییس جمهور به آن اعتقاد دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما اجماع اروپا و آمریکا را شکستیم هیچگاه نمی‌بینیم رییس جمهور آمریکا سخنی بگوید و اتحادیه اروپا همزمان آن را نفی کند.
نوبخت گفت: دولت نمی‌تواند احزاب را به زور به جریان بیاندازد، اما تلاش برای فعالیت‌های حزبی انجام میدهد. ادامه دارد...
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها